
Tallenne: Industry Insider - IAB X Adform - Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa
Lähes 60 % Euroopan display- ja videomainonnasta ostetaan ohjelmallisesti kasvutrendin ollessa selvä; vuonna 2021 ohjelmallisen ostamisen kautta ostettavan mainonnan määrä kasvoi lähes 34 prosenttia. Myös Suomessa ohjelmallisesti ostettavan digimainonnan määrä on kasvussa, vaikka volyymit eivät yllä Euroopan keskiarvon tasolle.
IAB:n ensimmäisessä Industry Insider -webinaarissa tehdään historiaa julkaisemalla IAB:n Ohjelmallisen mainonnan työryhmän toteuttama Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa -tutkimus Adformin Juuli Pelkosen sekä Schibstedin Dorentina Abazin toimesta. Tutkimukseen vastasi kesäkuussa 2022 105 yritystä kohderyhmistä mainostajat, julkaisijat, toimistot ja teknologiatoimittajat ja siinä selvitetään mm. ohjelmallisesti ostetun mainonnan koettuja hyötyjä ja haasteita, käytettyjä ostotapoja, kampanjoiden onnistumisen mittareita, kuumimpia vuosien 2022 - 2023 trendejä sekä Ukrainan sodan vaikutuksia ohjelmallisesti ostettuun mainontaan. Industry Insider - webinaarikattauksen täydentää Adformin Anders Pilgaard Andersenin näkemys viimeisimpien lainsäädäntöhankkeiden vaikutuksista digimarkkinaan.
Ohjelma
13:00 Tervetuloa - Jan Ketonen / Adform ja Pasi Raassina / IAB Finland
13:05 Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa -tutkimuksen kohokohdat - Juuli Pelkonen / Adform ja Dorentina Abazi / Schibsted
13:25 Identity & Partnerships – A Short Story about Schibsted and Adform - Christian Mikkelsen / Adform
13:35 How will Recent Privacy Developments Impact the Modern Marketer - Anders Pilgaard Andersen / Adform
13:55 Loppusanat - Jan Ketonen / Adform ja Pasi Raassina / IAB Finland
14.12.2022
Tallenne: Trend Alert: IAB goes Gaming
Pelaaminen on kehittynyt yhdeksi maailman suurimmista viihteen muodoista käytetyn ajan, tuotetun rahan ja yleisön koon suhteen – ja se tavoittaa laajan ja sitoutuneen väestörakenteen useilla alustoilla.
lue lisää01.12.2022
Tallenne: Industry Insider - IAB X Adform - Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa
Lähes 60 % Euroopan display- ja videomainonnasta ostetaan ohjelmallisesti kasvutrendin ollessa selvä; vuonna 2021 ohjelmallisen ostamisen kautta ostettavan mainonnan määrä kasvoi lähes 34 prosenttia. Myös Suomessa ohjelmallisesti ostettavan digimainonnan määrä on kasvussa, vaikka volyymit eivät yllä Euroopan keskiarvon tasolle.
lue lisää25.11.2022
Tallenne: Smart Marketing - Kohti tulevaisuuden markkinointia
Tulevaisuuden markkinoinnissa tullaan näkemään paljon fiksuja ratkaisuja toteuttaa tuttuja vanhoja asioita uudella tavalla, kuten markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuuden todentaminen ja kohdentaminen. Uudistuneiden vanhojen tuttujen lisäksi mahdollisuuksien kirjoon vakiinnuttaa asemansa myös kasvavat kanavat, kuten kaupan media ja metaverse. Minkälaisia mahdollisuuksia nämä tulevaisuuden aiheet antavat markkinoijalle? Missä mennään tällä hetkellä ja mitä on luvassa?
lue lisää03.11.2022
Tallenne: Markkinointi videoistuu - valmiina,hep!
Videon kasvu ja voittokulku jatkuu, kun katsoo jälleen tämän vuoden IAB Europen adex-raportin markkinalukujen kehitystä: videomainonta kasvoi 2021 niin sosiaalisessa mediassa (+50% verrattuna 2020) kuin display-mainonnassakin (+46%). Mistä tämä kova kasvu johtuu ja tuleeko se jatkumaan yhtä hurjana tulevaisuudessakin? Tervetuloa seuraamaan videowebinaarin tallennetta.
lue lisää