Icon
Tallenne: Industry Insider - IAB X Adform - Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa Tallenteet

Tallenne: Industry Insider - IAB X Adform - Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa

01.12.2022

Lähes 60 % Euroopan display- ja videomainonnasta ostetaan ohjelmallisesti kasvutrendin ollessa selvä; vuonna 2021 ohjelmallisen ostamisen kautta ostettavan mainonnan määrä kasvoi lähes 34 prosenttia. Myös Suomessa ohjelmallisesti ostettavan digimainonnan määrä on kasvussa, vaikka volyymit eivät yllä Euroopan keskiarvon tasolle.

IAB:n ensimmäisessä Industry Insider -webinaarissa tehdään historiaa julkaisemalla IAB:n Ohjelmallisen mainonnan työryhmän toteuttama Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa -tutkimus Adformin Juuli Pelkosen sekä Schibstedin Dorentina Abazin toimesta. Tutkimukseen vastasi kesäkuussa 2022 105 yritystä kohderyhmistä mainostajat, julkaisijat, toimistot ja teknologiatoimittajat ja siinä selvitetään mm. ohjelmallisesti ostetun mainonnan koettuja hyötyjä ja haasteita, käytettyjä ostotapoja, kampanjoiden onnistumisen mittareita, kuumimpia vuosien 2022 - 2023 trendejä sekä Ukrainan sodan vaikutuksia ohjelmallisesti ostettuun mainontaan. Industry Insider - webinaarikattauksen täydentää Adformin Anders Pilgaard Andersenin näkemys viimeisimpien lainsäädäntöhankkeiden vaikutuksista digimarkkinaan.

Ohjelma

13:00 Tervetuloa - Jan Ketonen / Adform ja Pasi Raassina / IAB Finland

13:05 Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa -tutkimuksen kohokohdat - Juuli Pelkonen / Adform ja Dorentina Abazi / Schibsted 

13:25 Identity & Partnerships – A Short Story about Schibsted and Adform - Christian Mikkelsen / Adform

13:35 How will Recent Privacy Developments Impact the Modern Marketer - Anders Pilgaard Andersen / Adform

13:55 Loppusanat - Jan Ketonen / Adform ja Pasi Raassina / IAB Finland

 

20.09.2023

Tallenne: Tältä bisnes kuulostaa: Markkinan syke & kuuntelutrendit

Digitaalinen audio on läsnä sekä suomalaisten kuluttajien että brändien arjessa yhä voimakkaammin. "Tältä bisnes kuulostaa: Markkinan syke & kuuntelutrendit" -webinaari tarjosi kattavan läpileikkauksen digiaudioon, paljastaen tuoreet tutkimustulokset, trendit ja tulevaisuuden näkymät. Katso tallenne ja näe, mihin suuntaan digitaalisen audion tuulet puhaltavat.

lue lisää

07.09.2023

Tallenne: Smart Marketing: Digiasiakkaan jäljillä

Digiasiakkaan jättämä digitaalinen jalanjälki ja sen hyödyntäminen on jatkossa entistä tärkeämpää markkinoinnissa. Digitaalinen asiakasdata on kaiken markkinoinnin kohdentamisen sekä asiakasymmärryksen keskiössä. Relevantti digitaalinen asiakasdata kertoo paljon kuluttajan sen hetkisistä asiakastarpeista ja brändistä jää kiinni kuinka hyvin se pystyy nämä kyseiset tiedot ja tarttumapinnat yhdistämään.

lue lisää

01.09.2023

Tallenne: IAB Finland x DoubleVerify – Industry Insider

Videostriimauksesta ChatGPT:hen - kuluttajat ympäri maailman omaksuvat uusia ja jännittäviä tapoja luoda, jakaa sekä nauttia sisällöstä sekä löytäen yhteyksiä brändien kanssa. Sisällön kulutuksen lisäksi myös sisällön luomisen määrä kasvaa ennätysmäisesti, mikä tarjoaa paljon mahdollisuuksia mainostajille, mutta voi antaa myös liiketoiminnallisia haasteit

lue lisää

15.06.2023

Tallenne: DOOH - Digitaalista älykkyyttä ulkomainontaan

Kaikkien muiden mediaryhmien mukaisesti myös ulkomainonta on keskellä digitransformaatiota. Suomessa ulkomainonnan digitalisoitumiinen on kansainvälisellä mittapuulla pitkällä ja reilusti yli puolet ulkomainonnasta on digitaalista. IAB:n ja Kantarin tekemän arvion mukaan digitaalinen ulkomainonta kasvoi vuonna 2022 30 % ja kokonaisvolyymi nousi noin 46,5 miljoonaan euroon.

lue lisää