![Icon](https://www.iab.fi/media/layout/img/pallot.png)
Tallenne: IAB Finland x DoubleVerify – Industry Insider
ATTENTION, AI & SUSTAINABILITY
Videostriimauksesta ChatGPT:hen - kuluttajat ympäri maailman omaksuvat uusia ja jännittäviä tapoja luoda, jakaa sekä nauttia sisällöstä sekä löytäen yhteyksiä brändien kanssa. Sisällön kulutuksen lisäksi myös sisällön luomisen määrä kasvaa ennätysmäisesti, mikä tarjoaa paljon mahdollisuuksia mainostajille, mutta voi antaa myös liiketoiminnallisia haasteita.
Huomion herättäminen on mainonnan ytimessä – mitä hyötyä mainoksesta on, jos se ei sitouta ja aktivoi kohdeyleisöään? Jakamattoman huomion herättäminen on kuitenkin brändeille entistä haastavampaa ottaen huomioon sisällön sekä mainonnan digitalisoituvan kuluttajakokemuksen nopeuden.
Vastuullisuudesta on tullut päähuolenaihe monille brändeille. Kuluttajat odottavat brändeiltä yhä enemmän hiiljalanjäljen pienentämistä, myös mainontaan liittyvien päästöjen osalta. Kuinka digitaalisen mainonnan hiilijalanjälkeä voidaan mitata ja vähentää sekä mikä rooli sillä tulisi olla mediasuunnittelusta lähtien?
Tule mukaan, kun keskustelemme näistä ja monista muista mielenkiintoisista digimainonnan trendeistä.
Agendalla:
Tervetuloa - Lawrence Horne / DoubleVerify & Pasi Raassina / IAB Finland
Trends to Watch: From Insights to Actions - Johanna Wahlroos / DoubleVerify (lataa prese)
Panel discussion: Driving Performance and Sustainability through Algorithmic Optimisations - Katariina Uljas-Ahl / Dagmar, Elina Lammintausta / Neste, Juha Halmesvaara / dentsu Finland, Kenny Spangberg / DoubleVerify, Christopher Fernandez / Matterkind
13.06.2024
Tallenne: Tietoisku - Katsaus digitaaliseen mediamarkkinaan
Kesäkuun Tietoiskussa kuultiin uunituoreet Adex 2023 tulokset Euroopan digimediamarkkinasta sekä valittuja paloja Suomen mediamarkkinan osalta. Lisäksi julkistettiin kahden työryhmän tuottamien tutkimusten tuloksia, aiheina digiaudio, erityisfokuksena podcastit sekä pelimainonta.
lue lisää10.06.2024
Tallenne: Vastuullisuus digimarkkinoinnissa - Mitä? Miksi? Miten?
Tervetuloa IAB Finlandin vastuulisuus seminaarin tallenteen pariin. Vastuullisuus trendaa globaalisti, ja digimainonnan vastuullisuus on IAB painopiste jo toista vuotta. Aihe on laaja ja tärkeä, ja haasteina on standardien ja osaamisen puute niin Suomessa, Euroopassa kuin globaalistikin. Tapahtuma järjestettiin LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja sitä oli mahdollista seurata myös striimin kautta.
lue lisää30.05.2024
Tallenne: Adnami x IAB: Attention ja mediastrategiat koulutuswebinaari
Tervetuloa katsomaan IAB Finlandin ja Adnamin yhteisen koulutuksen tallennetta, jossa käsiteltiin attentionin (huomionmittauksen) nykytilaa sekä attentionin viemistä strategiasta käytännön tasolle.
lue lisää23.04.2024
Tallenne: Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa
Tapahtumassa avattiin ovia uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskityimme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.
lue lisää