Tallenne: IAB Finland x DoubleVerify – Industry Insider
ATTENTION, AI & SUSTAINABILITY
Videostriimauksesta ChatGPT:hen - kuluttajat ympäri maailman omaksuvat uusia ja jännittäviä tapoja luoda, jakaa sekä nauttia sisällöstä sekä löytäen yhteyksiä brändien kanssa. Sisällön kulutuksen lisäksi myös sisällön luomisen määrä kasvaa ennätysmäisesti, mikä tarjoaa paljon mahdollisuuksia mainostajille, mutta voi antaa myös liiketoiminnallisia haasteita.
Huomion herättäminen on mainonnan ytimessä – mitä hyötyä mainoksesta on, jos se ei sitouta ja aktivoi kohdeyleisöään? Jakamattoman huomion herättäminen on kuitenkin brändeille entistä haastavampaa ottaen huomioon sisällön sekä mainonnan digitalisoituvan kuluttajakokemuksen nopeuden.
Vastuullisuudesta on tullut päähuolenaihe monille brändeille. Kuluttajat odottavat brändeiltä yhä enemmän hiiljalanjäljen pienentämistä, myös mainontaan liittyvien päästöjen osalta. Kuinka digitaalisen mainonnan hiilijalanjälkeä voidaan mitata ja vähentää sekä mikä rooli sillä tulisi olla mediasuunnittelusta lähtien?
Tule mukaan, kun keskustelemme näistä ja monista muista mielenkiintoisista digimainonnan trendeistä.
Agendalla:
Tervetuloa - Lawrence Horne / DoubleVerify & Pasi Raassina / IAB Finland
Trends to Watch: From Insights to Actions - Johanna Wahlroos / DoubleVerify (lataa prese)
Panel discussion: Driving Performance and Sustainability through Algorithmic Optimisations - Katariina Uljas-Ahl / Dagmar, Elina Lammintausta / Neste, Juha Halmesvaara / dentsu Finland, Kenny Spangberg / DoubleVerify, Christopher Fernandez / Matterkind
12.09.2024
Tallenne: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan
Tervetuloa seuraamaan Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaarin tallennetta! Tämä tallenne tarjoaa konkreettisia näkökulmia ja innovatiivisia ratkaisuja siitä, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammaksi. Seminaarin aikana käsiteltiin muun muassa ohjelmallisesti ostettua ulkomainontaa, brändin merkitystä mainonnan vaikuttavuudessa sekä CTV-mainonnan hyödyntämistä.
lue lisää04.09.2024
Tallenne: Aleph x IAB: Snapchat mainonnan ABC
Tervetuloa seuraamaan IAB Finlandin ja Alephin yhteistä koulutustallennetta. Koulutuksessa käsiteltiin käytännön tasolla Snapchatin mainonnan mahdollisuuksia brändimainostajan näkökulmasta.
lue lisää29.08.2024
Tallenne: Teads x IAB: Attention nousuun luovan optimoinnilla
Tule mukaan IAB Finlandin ja Teadsin koulutuswebinaarin tallenteen pariin. Syvennyimme tallenteessa siihen, miksi attention on vähäistä ja miten voimme parantaa kampanjoiden attentionia ja tehokkuuutta optimoimalla mainoksien luovaa hyödyntämällä esimerkiksi tekoälyä.
lue lisää13.06.2024
Tallenne: Tietoisku - Katsaus digitaaliseen mediamarkkinaan
Kesäkuun Tietoiskussa kuultiin uunituoreet Adex 2023 tulokset Euroopan digimediamarkkinasta sekä valittuja paloja Suomen mediamarkkinan osalta. Lisäksi julkistettiin kahden työryhmän tuottamien tutkimusten tuloksia, aiheina digiaudio, erityisfokuksena podcastit sekä pelimainonta.
lue lisää