![Icon](https://www.iab.fi/media/layout/img/pallot.png)
Tallenne: DOOH - Digitaalista älykkyyttä ulkomainontaan
>
Kaikkien muiden mediaryhmien mukaisesti myös ulkomainonta on keskellä digitransformaatiota. Suomessa ulkomainonnan digitalisoitumiinen on kansainvälisellä mittapuulla pitkällä ja reilusti yli puolet ulkomainonnasta on digitaalista. IAB:n ja Kantarin tekemän arvion mukaan digitaalinen ulkomainonta kasvoi vuonna 2022 30 % ja kokonaisvolyymi nousi noin 46,5 miljoonaan euroon. Kuten IAB:n Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän puheenjohtaja Jesse Jussila totesi: "Ulkomainonta digitalisoituu ja on itseasiassa jo nyt paljon digitaalisempaa kuin moni olettaa, erityisesti meillä Suomessa".
Mitä ulkomainonnan digitalisoituminen tarkoittaa kampanjoille ja ostamiselle? Ainakin näitä asioita ja IAB:n sekä Ulkomainosliiton webinaaritallenteessa kuulet lisää:
- Joustavuus ja muokattavuus, esimerkiksi mainosviestejä voi muuttaa reaaliajassa
- Entistä tarkempi kohdentaminen
- Interaktiivisuus
- Reaaliaikainen sisältö
- Mittaus ja seuranta
Digitaalinen ulkomainonta on jo nyt läsnä arki- ja vapaa-ajan ympäristössämme ja se tavoittaa suuren osan väestöstä. Miten digitaalisuus vaikuttaa ullkomainonnan ostamiseen ja mainonnan tehokkuuteen? Tule webinaariin kuulemaan lisää.
Agendalla:
Tervetuloa seminaariin - Pasi Raassina / IAB Finland & Nina Myllyharju / Suomen Ulkomainosliitto
Retail media & DOOH nyt ja tulevaisuudessa - Hannaleena Koskinen / SOK Smart Marketing & Lassi Tolonen / Clear Channel (lataa prese)
IAB Studio: Digitaalista älykkyyttä ulkomainontaan - Moderaattorina Jesse Jussila / Clear Channel ja piinkovina asiantuntijoina Jenni Heinonen / JCDecaux, Mari Riipinen / Dagmar & Antti Ujainen / NØRR3
Programmatic Out of Home is here – and it is really working - Marius Valle / JCDecaux (lataa prese)
Digital out of Home: The Vital Ingredient - Steve Bernard / Ocean Outdoor (lataa prese)
Ulkomainonnan digitalisoitumisen mahdollisuudet - Mikä muuttuu vai muuttuuko mikään? - Outi Pekkala / dentsu (lataa prese)
Loppusanat - Pasi Raassina / IAB Finland & Nina Myllyharju / Suomen Ulkomainosliitto
13.06.2024
Tallenne: Tietoisku - Katsaus digitaaliseen mediamarkkinaan
Kesäkuun Tietoiskussa kuultiin uunituoreet Adex 2023 tulokset Euroopan digimediamarkkinasta sekä valittuja paloja Suomen mediamarkkinan osalta. Lisäksi julkistettiin kahden työryhmän tuottamien tutkimusten tuloksia, aiheina digiaudio, erityisfokuksena podcastit sekä pelimainonta.
lue lisää10.06.2024
Tallenne: Vastuullisuus digimarkkinoinnissa - Mitä? Miksi? Miten?
Tervetuloa IAB Finlandin vastuulisuus seminaarin tallenteen pariin. Vastuullisuus trendaa globaalisti, ja digimainonnan vastuullisuus on IAB painopiste jo toista vuotta. Aihe on laaja ja tärkeä, ja haasteina on standardien ja osaamisen puute niin Suomessa, Euroopassa kuin globaalistikin. Tapahtuma järjestettiin LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja sitä oli mahdollista seurata myös striimin kautta.
lue lisää30.05.2024
Tallenne: Adnami x IAB: Attention ja mediastrategiat koulutuswebinaari
Tervetuloa katsomaan IAB Finlandin ja Adnamin yhteisen koulutuksen tallennetta, jossa käsiteltiin attentionin (huomionmittauksen) nykytilaa sekä attentionin viemistä strategiasta käytännön tasolle.
lue lisää23.04.2024
Tallenne: Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa
Tapahtumassa avattiin ovia uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskityimme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.
lue lisää