
Ohjelmallisen ja analytiikan osaajat halutuimpia
Human Capital in the Digital Environment 2019 -raportti vahvistaa:
Ohjelmallisen ja analytiikan osaajat halutuimpia
Tänä vuonna toistamiseen IAB Europen toteuttama laaja raportti antaa tarkan kuvan alamme kasvusta, työvoimatarpeesta ja asiantuntijuuksien kehityksestä. Myös IAB Finlandin jäsenet kutsuttiin vastaamaan kyselyyn, jolloin voimme peilata tuloksia myös pohjoisesta perspektiivistä.
Osaamisen ja työvoiman suhdetta markkinakehitykseen käsittelevän raportin mukaan 75% vastaajista kertoi rekrytointien esteenä olevan pula kandidaaateista. Ohjelmallisen mainonnan tekijöiden jälkeen toiseksi kovin kysyntä oli sosiaalisen median ammattilaisilla.
Osaajia, etenkin suorittaviin tehtäviin, rekrytoidaan pääasiassa LinkedInin kautta (39%) ja työpaikkasivustojen kautta (26%), head huntereiden keskittyessä keski- ja ylemmän johdon rekrytointeihin (13%). Haasteet ovat kaikilla kuitenkin samat. Karkeasti kuvaten, digitaalisen mainonnan työvoimassa puuttuu niin määrää kuin laatua. Tehtävien vaatimustasoa vastaavia työnhakijoita ei ole tarpeeksi, ja kun osaaja vihdoin löytyy, on palkkapyyntö reilusti budjetoitua suurempi. Ehkä hieman yllättävästikin koko Euroopan viitekehyksessä, palkkausta koskevat näkemyserot korostuivat Pohjoismaissa.
Yksi leimaavista huomioista on myös, että vaikka alan osaamisen kehittämisen ja päivittämisen tarve on huutava, ilmoittaa vain 30% alalla työskentelevistä saaneensa jotain koulutusta viimeisen kalenterivuoden aikana. Kun ottaa huomioon, että 44% kuitenkin uskoo budjettiensa kasvavan seuraavan vuoden aikana, kohdistuu huomio erilaisiin tapoihin kouluttautua työaikana ja sen ohessa. Ja tämä koskee sekä työantajia että -tekijöitä.
Mitä taitoja rekrytoinneissa nyt korostetaan? Lataa raportti ja lue lisää!
Onko oma osaamisesi rekrykunnossa?
Ohjelmallisen ostamisen koulutus
28.05.2013
Euroopan verkkomainonta 24,3 miljardia euroa vuonna 2012
Human Capital in the Digital Environment 2019 -raportti vahvistaa
lue lisää29.05.2013
IAB Europelle valittiin uusi hallitus
Human Capital in the Digital Environment 2019 -raportti vahvistaa
lue lisää30.05.2013
Anders Stenbäck nosti mobiilimittauksen haasteet Interactin paneelikeskusteluun
Human Capital in the Digital Environment 2019 -raportti vahvistaa
lue lisää03.09.2013
Pohjoismaat hyvin edustettuina Euroopan verkkomainonnan top 10 -listalla
Human Capital in the Digital Environment 2019 -raportti vahvistaa
lue lisää07.06.2022
Interact 2022 terveisinä mm. ympäristövastuu ja kuluttajan käyttäytymisen muutokset
IAB Europen lippulaivatapahtumassa julkaistiin Euroopan digimarkkinan luvut sekä käsiteltiin ajankohtaisia aiheita
lue lisää15.06.2021
IAB Europe Adex 2020 - Digitaalisen mediamainonnan määrä Euroopassa +6,3 % kasvussa
IAB Europe julkaisi vuotuisen AdEx-raportin Euroopan digimarkkinasta toukokuun lopulla osana Interact -webinaaria. Raportin mukaan digimainonta kasvoi vuonna 2020 +6,3 % vuodesta 2019. Kaiken kaikkiaan 56,5 % Euroopan mediamainonnasta oli vuonna digitaalista ja digimainonnan kokonaissumma ylsi 69,4 miljardiin euroon. AdEx-raporttiin toimitti tietoa 28 Euroopan maata.
lue lisää28.08.2020
TCF2.0 aika alkoi elokuussa
IAB Europen Transparency & Consent Framework (TCF) päivittyi 2.0 -versioon 15.8. 2020
lue lisää04.10.2019
Ohjelmallisen ja analytiikan osaajat halutuimpia
Human Capital in the Digital Environment 2019 -raportti vahvistaa
lue lisää