Icon
IAB Europelle valittiin uusi hallitus Markkinaluvut

IAB Europelle valittiin uusi hallitus

29.05.2013

IAB Europelle valittiin uudet hallituksen jäsenet 2-vuotiselle hallituskaudelle Barcelonassa Interact-seminaarin yhteydessä pidetyssä vuosikokouksessa 23.5.2013. Hallitukseen valittiin vahva edustus Keski- ja Kaakkois-Euroopasta. Kaakkois-Euroopan edustuksen puolesta puhuu voimakas digitaalisen talouden ja markkinoinnin kehitys kyseisellä sektorilla. Pohjoismaiden edustaja jäi tänä vuonna valitsematta.

Hallituksen johtoryhmä:

  • Hallituksen puheenjohtaja: Constantine Kamaras, Board Member of IAB Greece
  • Varapuheenjohtaja: Stéphanie Hospital, Executive Vice President of Orange Digital
  • Varainhoitaja: Didier Ongena, General Manager, Microsoft Advertising Western Europe
  • Fabiano Lazzarini, General Manager IAB Italy
  • Thomas Schauf, Head of European and International Affairs BVDW (IAB Germany)


Kansallisten IAB-järjestöjen edustus:

  • Thomas Duhr, Executive Vice President Interactive IP Deutschland (on behalf of United Internet Media)
  • Patrick Marck, General Manager, IAB Belgium
  • Guy Phillipson, CEO of IAB UK
  • Antonio Traugott, General Manager, IAB Spain
  • Ioana Anescu, Managing Director, IAB Romania
  • Neslihan Mesutoglu, Member of the Board and President, IAB Turkey
  • Wlodzimierz Schmidt, President, IAB Poland


Yritysjäsenten edutus:

  • Mike Read, SVP and Managing Director, comScore Europe
  • Anne Goodman, Senior VP Marketing Ad Sales, BBC Worldwide
  • Ben Humphry, Managing Director, UK/Ireland, nugg.ad
  • Janneke Niessen Co-founder and CIO of Improve Digital (on behalf of Publicitas)
  • Marc Panic, COO EMEA, GroupM
  • Estelle Werth, Legal Director, Commercial and Privacy, Criteo

Lue lisää

03.02.2023

Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022

Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

28.01.2022

Verkkomainonta lohkaisi puolet mainoskakusta vuonna 2021

Mediamainonta vuonna 2021 13,4 % kasvussa. Verkkomainonta jo 50 % kaikesta mediamainonnasta.

lue lisää

22.09.2021

Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!