Icon
IAB Europelle valittiin uusi hallitus Markkinaluvut

IAB Europelle valittiin uusi hallitus

29.05.2013

IAB Europelle valittiin uudet hallituksen jäsenet 2-vuotiselle hallituskaudelle Barcelonassa Interact-seminaarin yhteydessä pidetyssä vuosikokouksessa 23.5.2013. Hallitukseen valittiin vahva edustus Keski- ja Kaakkois-Euroopasta. Kaakkois-Euroopan edustuksen puolesta puhuu voimakas digitaalisen talouden ja markkinoinnin kehitys kyseisellä sektorilla. Pohjoismaiden edustaja jäi tänä vuonna valitsematta.

Hallituksen johtoryhmä:

  • Hallituksen puheenjohtaja: Constantine Kamaras, Board Member of IAB Greece
  • Varapuheenjohtaja: Stéphanie Hospital, Executive Vice President of Orange Digital
  • Varainhoitaja: Didier Ongena, General Manager, Microsoft Advertising Western Europe
  • Fabiano Lazzarini, General Manager IAB Italy
  • Thomas Schauf, Head of European and International Affairs BVDW (IAB Germany)


Kansallisten IAB-järjestöjen edustus:

  • Thomas Duhr, Executive Vice President Interactive IP Deutschland (on behalf of United Internet Media)
  • Patrick Marck, General Manager, IAB Belgium
  • Guy Phillipson, CEO of IAB UK
  • Antonio Traugott, General Manager, IAB Spain
  • Ioana Anescu, Managing Director, IAB Romania
  • Neslihan Mesutoglu, Member of the Board and President, IAB Turkey
  • Wlodzimierz Schmidt, President, IAB Poland


Yritysjäsenten edutus:

  • Mike Read, SVP and Managing Director, comScore Europe
  • Anne Goodman, Senior VP Marketing Ad Sales, BBC Worldwide
  • Ben Humphry, Managing Director, UK/Ireland, nugg.ad
  • Janneke Niessen Co-founder and CIO of Improve Digital (on behalf of Publicitas)
  • Marc Panic, COO EMEA, GroupM
  • Estelle Werth, Legal Director, Commercial and Privacy, Criteo

Lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää

31.08.2023

Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla

Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.

lue lisää

23.05.2023

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa

Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!