
IAB Europelle valittiin uusi hallitus
IAB Europelle valittiin uudet hallituksen jäsenet 2-vuotiselle hallituskaudelle Barcelonassa Interact-seminaarin yhteydessä pidetyssä vuosikokouksessa 23.5.2013. Hallitukseen valittiin vahva edustus Keski- ja Kaakkois-Euroopasta. Kaakkois-Euroopan edustuksen puolesta puhuu voimakas digitaalisen talouden ja markkinoinnin kehitys kyseisellä sektorilla. Pohjoismaiden edustaja jäi tänä vuonna valitsematta.
Hallituksen johtoryhmä:
- Hallituksen puheenjohtaja: Constantine Kamaras, Board Member of IAB Greece
- Varapuheenjohtaja: Stéphanie Hospital, Executive Vice President of Orange Digital
- Varainhoitaja: Didier Ongena, General Manager, Microsoft Advertising Western Europe
- Fabiano Lazzarini, General Manager IAB Italy
- Thomas Schauf, Head of European and International Affairs BVDW (IAB Germany)
Kansallisten IAB-järjestöjen edustus:
- Thomas Duhr, Executive Vice President Interactive IP Deutschland (on behalf of United Internet Media)
- Patrick Marck, General Manager, IAB Belgium
- Guy Phillipson, CEO of IAB UK
- Antonio Traugott, General Manager, IAB Spain
- Ioana Anescu, Managing Director, IAB Romania
- Neslihan Mesutoglu, Member of the Board and President, IAB Turkey
- Wlodzimierz Schmidt, President, IAB Poland
Yritysjäsenten edutus:
- Mike Read, SVP and Managing Director, comScore Europe
- Anne Goodman, Senior VP Marketing Ad Sales, BBC Worldwide
- Ben Humphry, Managing Director, UK/Ireland, nugg.ad
- Janneke Niessen Co-founder and CIO of Improve Digital (on behalf of Publicitas)
- Marc Panic, COO EMEA, GroupM
- Estelle Werth, Legal Director, Commercial and Privacy, Criteo
14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisää14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää