
Tallenne: Tältä bisnes kuulostaa
Digitaalinen audio on hurjassa kasvussa sekä kuuntelun että mainonnan osalta niin globaalisti kuin Suomessakin. Euroopassa digitaalisen audiomainonnan kasvuvauhti 2021 oli jopa yli 60%, mutta lähtöluvut ovat vielä maltillisia. IAB Finland ja Radiomedia järjestivät yhteistyössä webinaarin tästä paljon puhututtavasta aiheesta.
IAB Finlandin ja Radiomedian webinaarissa tehtiin katsaus Suomen digitaalisen audion markkinaan sekä eurojen että kuunteluiden osalta. Tilaisuudessa julkaistiin ensimmäistä kertaa Suomen markkinan digitaalisen audion luvut sekä Näin suomalainen kuuntelee -tutkimuksen tuloksia. Tutkimus toteutettiin yhteistyössä Radiomedian ja IAB Finlandin kanssa. Lisäksi IAB Finlandin Digitaalisen audion työryhmä on tehnyt päivityksen vuonna 2020 julkaistuun Podcast-mainonnan ostajan oppaaseen.
Puheenvuoroissa oli asiaa digitaalisen audion hyödyntämisestä markkinoinnissa ja IAB Studiosta saatiin vinkkejä tuloksien saavuttamiseen digitaalisen audion avulla.
Webinaarissamme 31.8. olivat puhumassa: RadioMedia, Bauer Media, Sanoma ja IAB Studiossa Asennemedia ja GroupM
Ohjelma
9:00 Tervetuloa ja digitaalisen audion määrä Suomessa 2021 - Mira Vaurula / IAB Finland & Riina Aho / Radiomedia (lataa prese)
9:15 Näin suomalainen kuuntelee -tutkimuksen löydökset - Riina Aho / Radiomedia (lataa tutkimus)
9:35 Puheenvuoro - Miten ja miksi hyödyntää audiota digitaalisesti - Laura Björkskog / Bauer (lataa prese)
9:50 Radio + digiaudio = Total Audio - Jussi Suvanto / Sanoma (lataa prese)
10:05 IAB Studio - Kasvata bisnestä äänen keinoin - IAB Finlandin Digiaudio työryhmän puheenjohtaja Elsa Kalervo (Bauer Media) johtaa paneelikeskustelua mm. Miikkael Anttilan (Asennemedia) ja Patrik Hautalan (GroupM) kanssa
10:25 Loppusanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Riina Aho / Radiomedia

IAB MIXX Awards on värikäs ja iloinen tapahtuma, joka kokoaa yhteen digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät juhlimaan alansa huippusaavutuksia. Keväällä 2023 ensimmäistä kertaa järjestetty tapahtuma keräsi huiman suosion ja sai osakseen paljon kiitoksia niin osallistujilta kuin järjestäjiltäkin. Tämän myötä on päätetty järjestää tapahtuma myös ensi keväänä.
lue lisää02.11.2023
Tule mukaan menestykseen – MIXX Awards hakee yhteistyökumppaneita ensi kevään tapahtumaan!
IAB MIXX Awards on värikäs ja iloinen tapahtuma, joka kokoaa yhteen digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät juhlimaan alansa huippusaavutuksia. Keväällä 2023 ensimmäistä kertaa järjestetty tapahtuma keräsi huiman suosion ja sai osakseen paljon kiitoksia niin osallistujilta kuin järjestäjiltäkin. Tämän myötä on päätetty järjestää tapahtuma myös ensi keväänä.
lue lisää22.09.2023
Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua
IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.
lue lisää31.08.2023
Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla
Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.
lue lisää31.05.2023
MIXX Awards juhlahumua Valkoisessa Salissa
Keräsimme alan ammattilaiset yhteen juhlimaan saman katon alle riemukkaaseen jälleennäkemiseen. Tässä valikoituja otoksia viime torstain 25.5. MIXX Awards gaalasta sekä linkit kaikkiin kuviin
lue lisää