Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
Nämä jaksot kokosivat yhteen alan asiantuntijat ja keskustelut, jotka ovat herättäneet eniten kiinnostusta ja kuuntelua vuonna 2025. Tässä suosituimmat jaksot.
1. IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?
Tässä suositussa jaksossa aiheena on retail median roolin kasvattaminen kaupan ympäristössä. Keskustelijoina ovat Janne Lehtinen (Aller ReTALE) ja Veli-Pekka “VeePee” Ääri (Tokmannin kaupallinen johtaja), jotka avaavat, miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteiset mediarakenteet. Opit mm. miten kaupan dataa ja kanavia voidaan hyödyntää uudenlaisena mediakanavana. Jakso on tehty kaupallsena yhteistyönä Aller Media Nordicin kanssa.
2. IAB Insider: Mittaaminen, mallinnus ja markkinoinnin tarkoitus – tervetuloa mukaan kasvuun
Tässä jaksossa IAB Insiderin ääneen astuvat Juha Halmesvaara ja Gabriel Mäkelä (dentsu), jotka yhdessä IAB Finlandin toiminnanjohtajan Pasi Raassinan kanssa pureutuvat markkinoinnin mittaamiseen, datan mallinnukseen ja kasvun tukemiseen. Keskustelussa avataan, mitä mitata, miksi ja miten modernissa digimaisemassa kannattaisi mitata – sekä miten tekoäly ja datan pirstoutuminen vaikuttavat tulkintaan. Jakso on tehty kaupallisena yhteistyönä dentsun kanssa.
3. IAB Insider: Google Meridian – mitä mainostajan on hyvä tietää?
Tässä jaksossa paneudutaan siihen, mitä Google Meridian -ilmiö tarkoittaa mainostajan näkökulmasta. Jakson asiantuntijat avaavat, miten uudet alustan kehitykset vaikuttavat mittaamiseen, kohdentamiseen ja mainosstrategioihin. Tämä jakso on kriittinen kuuntelu kaikille, jotka haluavat ymmärtää alustojen muutosten vaikutuksia käytännön mainonnassa. Jakso on tehty kaupallsena yhteistyönä Googlen kanssa.
4. IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?
Huomio (attention) on noussut yhdeksi keskeiseksi kuuntelun mittariksi digitaalisessa mediassa. Tässä jaksossa Ville Ahola (Adnami) ja Oskari Vanne (IPG Mediabrands) keskustelevat siitä, miksi perinteinen näkyvyys ei riitä – ja miten attention-metriikat voivat muuttaa tapaa, jolla mediaa ostetaan ja mitataan. Jakso tarjoaa konkreettisia näkökulmia siihen, miten huomion tarkastelu vaikuttaa mainonnan optimointiin. Jakso on tehty kaupallsena yhteistyönä Adnamin kanssa.
5. IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?
Retail media on tämän hetken kuumin markkinoinnin ilmiö – mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa ja miksi sen ympärillä kuohuu? Tässä jaksossa keskustellaan REBL Groupin Roope Ropposen kanssa siitä, miten vähittäiskaupoista on tullut mediataloja, mitä mahdollisuuksia ja riskejä muutos tuo julkaisijoille, mainostajille ja toimistoille sekä miksi juuri nyt datan ja kanavien hallinta on ratkaisevaa. Jakso on tehty kaupallsena yhteistyönä Rebl Groupin kanssa.
Nämä jaksot ovat täynnä käytännönläheistä, syvällistä ja ajankohtaista asiantuntijatietoa – täydellinen tapa päivittää osaamista vaikka työmatkalla tai lenkillä. Mukavia kuunteluhetkiä!
11.09.2012
Markkinointi Kerää Tykkäyksiä - Paitsi Toimitusjohtajalta
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
lue lisää04.10.2012
Media harmaalta alueelta, onko Netti-tv enemmän TV:tä vai nettiä?
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
lue lisää13.12.2012
Sosiaalisen median mittaamisen suosituksen julkaisutilaisuus
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
lue lisää06.11.2014
Ota Ryhmä 99 haltuun – kolme vinkkiä tehokkaampaan brändimainontaan
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
lue lisää19.12.2025
Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
lue lisää17.12.2025
Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet
IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.
lue lisää16.08.2024
Mittaa edes tätä!
Luova televisiomainos tai tykätty videoklippi somessa - tärkeitä keinoja rakentaa yrityksen brändiä ja saada yritys asiakkaiden ajatuksiin. Pidetty mainos tarkoittaa tunnistettua tuotetta ja yritystä! Tuloksellisen liiketoiminnan kannalta on myös ymmärrettävä sisältöjen toimivuus yrityksen omien tavoitteiden näkökulmasta, ja miten mitata onnistumista. Kokosimme tähän artikkeliin markkinoinnin ammattilaisten ajatuksia mittaamisen minimaalisesta työkalupakista: mitä kannattaa huomioida mittareiden valinnassa, mitä datan lähteitä tyypillisesti tarvitaan, ja mitä asioita ei mittaamalla suoraan havaitse.
lue lisää22.11.2021
Miksi digimarkkinoinnin ja liiketoiminnan yhdistäminen yhteisillä tavoitteilla ja mittareilla on tärkeää?
Ilman tavoitteita ja niille asetettuja mittareita eri toimenpiteiden tehokkuutta on vaikea mitata. Mittaaminen auttaa ymmärtämään tehdäänkö markkinoinnissa ja liiketoiminnassa oikeita asioita ja jos ei, niin se antaa viitteitä siitä mitä toiminnassa pitää muuttaa.
lue lisää