Icon
IABlogi Uutiset & blogi

Mikä IABlogi?

IABlogi on asiantuntijablogi, joka koostuu digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin mielipidevaikuttajien ja asiantuntijoiden tuottamasta sisällöstä. Blogi lisää alan tietotaitoa ja edistää sen merkittävyyttä tarjoamalla asiantuntijoille puolueettoman foorumin.

IABlogin lähtökohta on tuottaa ajankohtaista, hyödyllistä ja käytännönläheistä sisältöä sekä tarjota mielipiteitä. Blogissa kirjoittavat kutsutut vakituiset IABloggaajat sekä vaihtuvat vieraskirjoittajat. Vinkkejä blogin kirjoittamiseen löydät täällä.

Haluatko IABlogin vierailulle blogiisi? Onko sinulla ehdotus bloggaajasta tai aiheesta IABlogiin? Haluatko antaa ruusuja tai risuja?

Ota yhteyttä: Pasi Raassina, pasi.raassina(at)iab.fi

blogidigimarkkinointiiabfinlandsisältömarkkinointipodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

04.04.2022

PubMaticin ohje huutokauppapakettien hyödyntämiseen

lue lisää

28.04.2022

Kaupan median nousu ja ohjelmallinen ostaminen

lue lisää

06.05.2022

Evästeetön aika lähenee - jaetut ID:t ratkaisevat mainonnan skaalautuvan kohdentamisen haasteet?

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää