Icon
IAB Studio: Digiaudiomarkkina jyrkässä nousukiidossa IABlogi

IAB Studio: Digiaudiomarkkina jyrkässä nousukiidossa

03.10.2023 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on Elsa Kalervo Bauer Medialta ja Riina Aho Radiomedialta. Jaksossa puhutaan mm. digiaudion markkinaluvuista, juuri julkaistun Näin suomalainen kuuntelee - digiaudiotutkimuksen päälöydöksistä ja digitaalisen audion kokoajan nousevasta vaikuttavuudesta muiden mediamuotojen rinnalla. 

IAB Finland on nyt toista kertaa estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Ensimmäisen kerran markkinaa arvioitiin viime vuonna, jolloin kokonaismarkkinan  arvioksi saatiin 5,6 miljoonaa euroa. Tänä vuonna sama luku oli huikeat 7,1 miljoonaa euroa, eli nousua on tapahtunut jopa 27% verran. Tämä tarkoittaa siis, että digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisemmäksi osaksi mainosmaailmaa. Käy lukemassa aiheesta julkastu tiedote TÄSTÄ.

Näin suomalainen kuuntelee tutkimus tehtiin niin ikään toista kertaa yhdessä IAB Finlandin digiaudiotyöryhmäläisten ja markkinatutkimusyritys NEPA:n kanssa. Tutkimuksen tavoitteena oli tarjota kattava ymmärrys suomalaisen audiomedian tavoittavuudesta ja kuuntelutottumuksista. Tutkimus painottui erityisesti digitaaliseen audioon tarjoten ymmärrystä sen kasvavasta merkityksestä FM-radion rinnalla. Pääset lataamaan tutkimuksen tulokset itsellesi TÄSTÄ.

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



blogidigimarkkinointiiabfinlandsisältömarkkinointipodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

03.10.2023

IAB Studio: Digiaudiomarkkina jyrkässä nousukiidossa

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on Elsa Kalervo Bauer Medialta ja Riina Aho Radiomedialta. Jaksossa puhutaan mm. digiaudion markkinaluvuista, juuri julkaistun Näin suomalainen kuuntelee - digiaudiotutkimuksen päälöydöksistä ja digitaalisen audion kokoajan nousevasta vaikuttavuudesta muiden mediamuotojen rinnalla.

lue lisää

16.10.2023

Kaupallisuus, trendit, sisällöt - Kotimaisen podcast-markkinan kuulumisia

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on Elsa Kalervo Bauer Medialta ja Riina Aho Radiomedialta. Jaksossa puhutaan mm. digiaudion markkinaluvuista, juuri julkaistun Näin suomalainen kuuntelee - digiaudiotutkimuksen päälöydöksistä ja digitaalisen audion kokoajan nousevasta vaikuttavuudesta muiden mediamuotojen rinnalla.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on Elsa Kalervo Bauer Medialta ja Riina Aho Radiomedialta. Jaksossa puhutaan mm. digiaudion markkinaluvuista, juuri julkaistun Näin suomalainen kuuntelee - digiaudiotutkimuksen päälöydöksistä ja digitaalisen audion kokoajan nousevasta vaikuttavuudesta muiden mediamuotojen rinnalla.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on Elsa Kalervo Bauer Medialta ja Riina Aho Radiomedialta. Jaksossa puhutaan mm. digiaudion markkinaluvuista, juuri julkaistun Näin suomalainen kuuntelee - digiaudiotutkimuksen päälöydöksistä ja digitaalisen audion kokoajan nousevasta vaikuttavuudesta muiden mediamuotojen rinnalla.

lue lisää

08.04.2025

KonversiO-Optimistit: Ääni kohtaa ostajan – Retail median uusi ulottuvuus

Retail median murros on täällä. Tässä jaksossa sukelletaan audion ja kaupan median risteyskohtaan, jossa mainonta ei enää vain näy, vaan se kuuluu juuri oikealla hetkellä, juuri oikeassa paikassa.

lue lisää

04.04.2025

KonversiO-Optimistit: Miten mainostaja pystyy optimoimaan pirstaleisen digitaalisen mainonnan mediabudjettinsa?

Tervetuloa KonversiO-Optimistit jakson pariin. Tämä on  IAB Finlandin podcast, jossa pureudutaan markkinoinnin ja mainonnan maailmaan asiantuntevalla mutta rennolla otteella. Tällä kertaa sukellamme syvälle teemaan, joka vuodesta toiseen kiinnostaa IAB Finlandin jäseniä kaikkein eniten eli mainonnan tuloksellisuuteen.

lue lisää

27.03.2025

KonversiO-Optimistit: Hakusanamainonnan uudet pelisäännöt - End of siniset linkit!

Tervetuloa KonversiO-Optimistit podcastiin. Tässä jaksossa sukelletaan syvälle hakusanamainonnan murrokseen, jonka taustalla on Googlen massiiviset muutokset ja osittain myös kiristyvä kilpailu muiden alustojen kanssa. Studiossa IAB:n Pasin kanssa keskustelevat S360:n Tommi Karvinen ja Iiro Turkki , jotka avaavat pelin sääntöjä uudella tasolla

lue lisää

19.03.2025

KonversiO-Optimistit: Totta vai tarua? High Impact -displaymainonnan faktat pöytään

Tervetuloa kuuntelemaan IAB Finlandin podcastia KonversiO-Optimisteja, jossa sukelletaan syvälle digitaalisen mainonnan maailmaan! Tällä kertaa käsittelyssä on kuuma aihe, joka muokkaa Suomen 130 miljoonan euron display-markkinaa: High Impact -mainosformaatit.

lue lisää