Icon
IAB Jäsenesittely: Integral Ad Science and Björn Österman IABlogi

IAB Jäsenesittely: Integral Ad Science and Björn Österman

07.01.2025 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Integral Ad Science and Björn Österman

 

 

            Björn Österman, Sales Director, Sweden and Finland

 

Can you tell us a bit about IAS and also about yourself?

Estonian heritage and grew up in the Swedish archipelago as a son to a fisherman. 20 years in the media industry in both tech companies, such as backbone4media, Admeta, IAS and publishing such as Mediaplanet and Egmont. Set up a private ad exchange for Der Spiegel in 2009 just months before the RTB protocol was first made a standard. 

What expectations do you have for collaborating with IAB?

I have been involved with IAB Sweden in several task forces since 2013. I enjoy it because it is a great place to learn, get new perspectives, and discuss industry challenges and opportunities openly and honestly. To be part in evolving the industry that I have been working for so long in and love. 

My expectation is to learn, make new connections and share as much as I can of the insights that I have. 

What does IAS plan to bring to the IAB community?

IAS is a global measurement and optimization company integrated in all of the digital platforms. This means that we track billions of ad impressions every day across the open and proprietary web, meaning that we have insights and cases that are unique. I will share as much as I can to advocate transparency and efficiency in the media space. 

Would you like to share your best tips for recovering after an intense work week?

Not in any specific order but the following works wonders for me.

  • Cooking with some nice music in the background and a good glass of red wine
  • Go for a run, walk or to the gym - is the best medicine 
  • Read a book - I love reading books but do not spend enough time doing it. 

 

 

 

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää

29.08.2025

IAB Insider: Luovuuden merkitys digimainonnassa

Mainonnan vaikuttavuus syntyy usein luovuudesta – mutta mitä luovuus oikeastaan on, ja miten se voidaan kääntää mitattavaksi tulokseksi? Tässä IAB Insider -jaksossa dentsun Juha Halmesvaara ja Aleksi Auvinen keskustelevat luovuuden merkityksestä markkinoinnissa, Cannes Lions -festivaalin opeista sekä siitä, miten Suomi voisi ottaa askeleen kohti kansainvälistä luovuuden kärkeä.

lue lisää

15.08.2025

IAB Studio: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa?

Digitaalinen mainonta nähdään usein teknisenä tehokkuuspelinä, jossa klikit, näkyvyydet ja ROI hallitsevat keskustelua. Mutta mitä tapahtuu, kun mukaan tuodaan sana vastuullisuus? IAB Studion podcastissa juontaja Jannina Niskala ja vieraana ollut koulutusvastaava Heidi Blomberg IAB Finlandilta pureutuvat aiheeseen, joka koskettaa koko mainosalaa. Jaksossa käydään läpi, mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa, miksi se on ajankohtaisempaa kuin koskaan – ja miten jokainen alan toimija voi lähteä liikkeelle, vaikka täydellisyyteen ei kukaan pääsisikään.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää