
IAB Insider: Google Meridian – mitä mainostajan on hyvä tietää?
Kaupallinen yhteistyö: S360
Mainonnan tuloksellisuuden mittaaminen on noussut vuoden 2025 kuumimmaksi puheenaiheeksi digimarkkinoinnin kentällä – eikä syyttä. Tässä IAB Insider -podcastin jaksossa sukelletaan syvälle Marketing Mix Modelingin (MMM) maailmaan, erityisesti Googlen Meridian-ratkaisun näkökulmasta. Vieraana ovat asiantuntijat Hermanni Nurila ja Reetta Peltola toimistosta S360, jotka jakavat kokemuksiaan ja oppejaan MMM:n käytöstä suomalaisissa yrityksissä.
Jaksossa saat vastaukset muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
- Mitä Marketing Mix Modeling tarkoittaa ja miksi se on ajankohtaisempi kuin koskaan?
- Mikä on Googlen Meridian ja miten se eroaa muista MMM-työkaluista?
- Voiko yritys ottaa työkalun käyttöön itsenäisesti vai tarvitaanko kumppani?
- Minkälaista dataa Meridian vaatii ja kuinka usein mallinnuksia tulisi tehdä?
- Millaisia konkreettisia päätöksiä yritykset tekevät analytiikan pohjalta?
Lisäksi pohditaan tekoälyn roolia MMM-projekteissa: miten AI tukee analyytikoita ja mitä uusia osaamisia markkinointitiimeiltä vaaditaan tulevaisuudessa.
Tämä jakso on must-listening kaikille, jotka haluavat kehittää datalähtöistä markkinointia ja ymmärtää, miten tuloksellisuutta mitataan tehokkaasti muuttuvassa toimintaympäristössä.
Katso koko jakso tästä:
Kuuntele koko jakso tästä:
20.04.2012
Google asiakkaan ”apuna”
Mainonnan tuloksellisuuden mittaaminen on noussut vuoden 2025 kuumimmaksi puheenaiheeksi digimarkkinoinnin kentällä – eikä syyttä. Tässä IAB Insider -podcastin jaksossa sukelletaan syvälle Marketing Mix Modelingin (MMM) maailmaan, erityisesti Googlen Meridian-ratkaisun näkökulmasta. Vieraana ovat asiantuntijat Hermanni Nurila ja Reetta Peltola toimistosta S360, jotka jakavat kokemuksiaan ja oppejaan MMM:n käytöstä suomalaisissa yrityksissä.
lue lisää25.05.2012
IAB 15 vuotta
Mainonnan tuloksellisuuden mittaaminen on noussut vuoden 2025 kuumimmaksi puheenaiheeksi digimarkkinoinnin kentällä – eikä syyttä. Tässä IAB Insider -podcastin jaksossa sukelletaan syvälle Marketing Mix Modelingin (MMM) maailmaan, erityisesti Googlen Meridian-ratkaisun näkökulmasta. Vieraana ovat asiantuntijat Hermanni Nurila ja Reetta Peltola toimistosta S360, jotka jakavat kokemuksiaan ja oppejaan MMM:n käytöstä suomalaisissa yrityksissä.
lue lisää09.04.2013
Brändinimi Google Adwords –mainonnassa
Mainonnan tuloksellisuuden mittaaminen on noussut vuoden 2025 kuumimmaksi puheenaiheeksi digimarkkinoinnin kentällä – eikä syyttä. Tässä IAB Insider -podcastin jaksossa sukelletaan syvälle Marketing Mix Modelingin (MMM) maailmaan, erityisesti Googlen Meridian-ratkaisun näkökulmasta. Vieraana ovat asiantuntijat Hermanni Nurila ja Reetta Peltola toimistosta S360, jotka jakavat kokemuksiaan ja oppejaan MMM:n käytöstä suomalaisissa yrityksissä.
lue lisää08.08.2025
IAB Insider: Google Meridian – mitä mainostajan on hyvä tietää?
Mainonnan tuloksellisuuden mittaaminen on noussut vuoden 2025 kuumimmaksi puheenaiheeksi digimarkkinoinnin kentällä – eikä syyttä. Tässä IAB Insider -podcastin jaksossa sukelletaan syvälle Marketing Mix Modelingin (MMM) maailmaan, erityisesti Googlen Meridian-ratkaisun näkökulmasta. Vieraana ovat asiantuntijat Hermanni Nurila ja Reetta Peltola toimistosta S360, jotka jakavat kokemuksiaan ja oppejaan MMM:n käytöstä suomalaisissa yrityksissä.
lue lisää08.08.2025
IAB Insider: Google Meridian – mitä mainostajan on hyvä tietää?
Mainonnan tuloksellisuuden mittaaminen on noussut vuoden 2025 kuumimmaksi puheenaiheeksi digimarkkinoinnin kentällä – eikä syyttä. Tässä IAB Insider -podcastin jaksossa sukelletaan syvälle Marketing Mix Modelingin (MMM) maailmaan, erityisesti Googlen Meridian-ratkaisun näkökulmasta. Vieraana ovat asiantuntijat Hermanni Nurila ja Reetta Peltola toimistosta S360, jotka jakavat kokemuksiaan ja oppejaan MMM:n käytöstä suomalaisissa yrityksissä.
lue lisää09.04.2013
Brändinimi Google Adwords –mainonnassa
Eikö brändinimen mainostaminen Adwordissa ole rahanhukkaa, kun hakukoneoptimoinnin kautta saavutettu orgaaninen näkyvyys takaa kuitenkin näkyvyyden Googlen etusivulla?
lue lisää25.05.2012
IAB 15 vuotta
IAB Juhlisti 15-vuotista taivaltaan järjestämällä upean seminaarin, sekä kansainvälisillä, että kotimaisilla puhujilla. Seminaari järjestettiin tutussa Astoria-salissa joka tarjoaa mahtavat puitteet seminaarijärjestelyille. Oli hienoa nähdä vanhoja ja uusia tuttuja samalla kertaa samassa paikassa.
lue lisää20.04.2012
Google asiakkaan ”apuna”
Google on viime aikoina vahvasti aktivoitunut auttamaan omia avainasiakkaitaan, kontaktoimalla suurimpia mediabudjetteja hakumainontaan käyttäviä yrityksiä, ja tarjoamalle heille tapaamisia, puhelinsoittoja tai -konferensseja, joissa käydään asiakkaan tiliä läpi.
lue lisää