
Tallenne: Näkökulmia digimarkkinoinnin vastuullisuuteen
Näkökulmia digimarkkinoinnin vastuullisuuteen
Markkinoinnin vastuullisuuteen kiinnitetään entistä enemmän huomiota, kun markkinoinnin ammattilaiset etsivät kestävämpiä ratkaisuja markkinoida. Vastuullisen digimarkkinoinnin mittaaminen yleistyy ja vastuullisesti viestiminen eri kanavissa korostuu.
Tässä IAB Finlandin webinaarissa tarkasteltiin, miten sosiaalinen vastuullisuus näkyi digitaalisessa mainonnassa ja mediassa. Lisäksi julkistettiin IAB Finlandin vastuullisen digimainonnan työryhmän teettämän vastuullisuustutkimuksen tulokset ja tutustuttiin IAB Europen vastuullisen digimarkkinoinnin standardeihin. Webinaari tarjosi ajankohtaista tietoa ja inspiroivia näkökulmia vastuullisuuden edistämisestä markkinoinnissa ja mainonnassa.
Toivottavasti viihdyt tallenteen parissa!
OHJELMA:
Tervetuloa & alkusanat - Heidi Blomberg | IAB Finland & Sami Hätälä | Channel Factory
Mitä tapahtuu, kun kaikki eivät enää osta uutta? – Jenni Tuomisto | Vend (lataa prese)
Henkilömedia muokkaa mediamaisemaa – Tuija Aalto | Yle (lataa prese)
Eettinen sosiaalinen media – Saara Kemiläinen | Nitro (lataa prese)
IAB Studio: Vastuullinen digimainonta Suomessa 2025 tutkimuksen tulokset - IAB Finland työryhmä: Maarit Ruuth | MTV, Riina Ronimus | Vend, Matti Niskanen | Keskisuomalainen
Update from IAB Europe's Sustainability Standards Committee: GMSF and LEAF – Dimitris Beis | IAB Europe (lataa prese)
Loppusanat - Heidi Blomberg | IAB Finland & Sami Hätälä | Channel Factory

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024
IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää