
KonversiO-Optimistit: Hakusanamainonnan uudet pelisäännöt - End of siniset linkit!
Tervetuloa KonversiO-Optimistit podcastiin. Tässä jaksossa sukelletaan syvälle hakusanamainonnan murrokseen, jonka taustalla on Googlen massiiviset muutokset ja osittain myös kiristyvä kilpailu muiden alustojen kanssa. Studiossa IAB:n Pasin kanssa keskustelevat S360:n Tommi Karvinen ja Iiro Turkki , jotka avaavat pelin sääntöjä uudella tasolla.
- Miksi sinisten linkkien aika on ohi?
- Miten Shopping, Free Listings ja AI Overview muovaavat hakutuloksia?
- Miksi Google tekee nämä muutokset – käyttäjän vai kassavirran vuoksi?
- Onko tulevaisuuden SEM enää edes ihmisen työtä?
Jos olet mainostaja, markkinoija tai muuten kiinnostunut siitä, mihin suuntaan 250 miljoonan euron hakumainonnan markkina Suomessa kehittyy, tämä jakso on pakko kuunnella.
Katso koko jakso tästä:
Kuuntele koko jakso tästä:
IABlogin Facebook kommentit

Retail media on nyt kuuma – ja syystä. Retail media on noussut nopeasti yhdeksi markkinoinnin kiinnostavimmista ja dynaamisimmin kehittyvistä osa-alueista. Kun katseet kääntyvät siihen miten ostopäätökset syntyvät, markkinointiviestin ajoituksella, kontekstilla ja kohdentamisella on suurempi merkitys kuin koskaan. Retail median voima piilee juuri sen kyvyssä yhdistää data, konteksti ja kuluttajan hetki.
lue lisää12.05.2025
LIVESTRIIMI: Mitä kuuluu Retail media?
Retail media on nyt kuuma – ja syystä. Retail media on noussut nopeasti yhdeksi markkinoinnin kiinnostavimmista ja dynaamisimmin kehittyvistä osa-alueista. Kun katseet kääntyvät siihen miten ostopäätökset syntyvät, markkinointiviestin ajoituksella, kontekstilla ja kohdentamisella on suurempi merkitys kuin koskaan. Retail median voima piilee juuri sen kyvyssä yhdistää data, konteksti ja kuluttajan hetki.
lue lisää24.04.2025
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,
lue lisää08.04.2025
REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.
lue lisää28.03.2025
IAB Finlandin toiminnanjohtaja vaihtuu – uuden vetäjän haku käynnissä
IAB Finlandin pitkäaikainen toiminnanjohtaja Pasi Raassina on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Raassina jättää tehtävänsä ottaakseen vastaan uuden uramahdollisuuden. Hän jatkaa kuitenkin toiminnanjohtajana elokuun puoleenväliin asti varmistaakseen sujuvan siirtymävaiheen seuraajalleen.
lue lisää