
KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!
Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?
Pasin kanssa studiossa keskustelemassa ovat Tom Jungell Digitasta ja Sauli Asikainen MTV:ltä, jotka avaavat TV-markkinan murrosta, uusien teknologioiden mahdollisuuksia ja HD-siirtymän vaikutuksia mainontaan.
Jakson aikana pureudumme muun muassa:
- Mitä HD-siirtymä tarkoittaa? Onko vanha telkkari pakko vaihtaa?
- HbbTV – TV-mainonnan uusi kultakaivos? Dynaamiset mainokset ja interaktiivisuus.
- TV-mainonnan tulevaisuus – Miten HD ja dataohjattu mainonta muuttavat pelikenttää?
- Totta vai tarua? Murretaan myytit ja väärinkäsitykset!
Jos työskentelet markkinoinnissa, mainonnassa tai mediassa – tai olet muuten vain kiinnostunut television kehityksestä – tätä jaksoa et halua missata!
Kuuntele nyt ja pysy kehityksen aallonharjalla!
Katso koko jakso tästä:
Kuuntele koko jakso tästä:
09.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2
Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?
lue lisää02.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1
Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.
lue lisää28.04.2025
IAB Jäsenesittely: Broman Group Oy ja Seppo Niemelä
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Broman Group Oy ja Seppo Niemelä
lue lisää25.04.2025
KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa
KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.
lue lisää