Icon
Kaksi kolmasosaa suomalaisista yrityksistä suunnittelee markkinointibudjetin leikkauksia koronan seurauksena IABlogi

Kaksi kolmasosaa suomalaisista yrityksistä suunnittelee markkinointibudjetin leikkauksia koronan seurauksena

09.04.2020

IAB Finland tutki yhdessä Avauksen sekä ASML:n kanssa, miten koronaepidemia on vaikuttamassa suomalaisten yritysten markkinointipanostuksiin tämän vuoden aikana. Tutkimus toteutettiin 3.4.2020.–7.4.2020 välisenä ajanjaksona ja siihen vastasi kaiken kaikkiaan 190 markkinointipäättäjää.

Tutkimuksen tärkeimmät löydökset

  • 66 % vastanneista yrityksistä suunnittelee markkinointipanostusten leikkaamista
  • 15 % vastanneista yrityksistä suunnittelee supistuksia markkinoinnin henkilöstömäärään
  • Mediakanavista suhteellisia voittajia näyttävät olevan markkinoijien omat kanavat, sosiaalinen media, sisältömarkkinointi ja hakumainonta
  • Suomalaisyritysten tärkeimmät prioriteetit tällä hetkellä ovat omasta henkilöstöstä huolehtiminen, asiakkaiden auttaminen sekä yrityksen liikevaihdon varmistaminen

LUE KOKO TUTKIMUS TÄÄLTÄ

Tutkimus oli esillä myös Marmaissa

Lisätiedot: pasi.raassina@iab.fi
040 575 3726

22.03.2024

IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina

Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.

lue lisää

07.03.2024

Ohjelmallinen Gaming 2024

Ohjelmallisessa ostamisessa Gaming eli pelimainonta on yksi tämän vuoden kiinnostavimpia aiheita. Uutta inventaaria mainospaikoille on kertynyt runsaasti ja myös kohderyhmien osalta on monenlaista kattavuutta. Minun oli ilo haastatella RTL AdAlliancen asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa aiheesta. Itse toimin ohjelmallisena asiantuntijana Kinessolla (IPG Mediabrands). Päätimme yhdessä Aleksin kanssa koostaa kaikille uutuutta huokuvan gaming aiheen ympärille key pointit.

lue lisää

05.03.2024

Mainostajat ja toimistot mainonnan hiilijalanjäljillä

Digitalisaation ja mainonnan alati kasvavassa maailmassa on yhä tärkeämpää keskittyä vastuullisuuteen. Tämä artikkeli tarjoaa ohjeistuksen siitä, miten yritykset voivat lähteä liikkeelle mainonnan hiilijalanjäljen kanssa.

lue lisää

28.02.2024

Pelimainonnan myytinmurtajat

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.

lue lisää