Icon
Kaksi kolmasosaa suomalaisista yrityksistä suunnittelee markkinointibudjetin leikkauksia koronan seurauksena IABlogi

Kaksi kolmasosaa suomalaisista yrityksistä suunnittelee markkinointibudjetin leikkauksia koronan seurauksena

09.04.2020

IAB Finland tutki yhdessä Avauksen sekä ASML:n kanssa, miten koronaepidemia on vaikuttamassa suomalaisten yritysten markkinointipanostuksiin tämän vuoden aikana. Tutkimus toteutettiin 3.4.2020.–7.4.2020 välisenä ajanjaksona ja siihen vastasi kaiken kaikkiaan 190 markkinointipäättäjää.

Tutkimuksen tärkeimmät löydökset

  • 66 % vastanneista yrityksistä suunnittelee markkinointipanostusten leikkaamista
  • 15 % vastanneista yrityksistä suunnittelee supistuksia markkinoinnin henkilöstömäärään
  • Mediakanavista suhteellisia voittajia näyttävät olevan markkinoijien omat kanavat, sosiaalinen media, sisältömarkkinointi ja hakumainonta
  • Suomalaisyritysten tärkeimmät prioriteetit tällä hetkellä ovat omasta henkilöstöstä huolehtiminen, asiakkaiden auttaminen sekä yrityksen liikevaihdon varmistaminen

LUE KOKO TUTKIMUS TÄÄLTÄ

Tutkimus oli esillä myös Marmaissa

Lisätiedot: pasi.raassina@iab.fi
040 575 3726

11.12.2024

IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.

lue lisää

03.12.2024

Katsaus kuluneeseen vuoteen 2024: Ohjelmallinen Gaming

Gaming mainonta on ollut nousevia aiheita ohjelmallisessa ostamisessa vuoden 2024 aikana. Otimme IAB:n kanssa katsauksen kuluneeseen vuoteen gaming mainonnan parissa ja haastattelimme ohjelmallisen asiantuntijaa Nina Nordmania (Kinesso, IPG Mediabrands) sekä videomainonnan asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa (RTL AdAlliance).

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?

Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa.  Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.

lue lisää