Icon
IAB Studio: Metaversumi - matka tulevaisuuden virtuaalimaailmoihin IABlogi

IAB Studio: Metaversumi - matka tulevaisuuden virtuaalimaailmoihin

21.03.2023 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Kristiina Banda ja Kalle Heinonen Adobelta. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa metaversumista ja sen käyttömahdollisuuksista. Mikä on metaversumi ja miten se palvelee esimerkiksi mainostajaa?

Mikä on metaversumi?

Metaversumi on virtuaalinen maailma tai ekosysteemi, jossa käyttäjät voivat luoda, jakaa ja kokea sisältöä tietokoneella tai muilla laitteilla. Metaversumit ovat yleensä kolmiulotteisia ja interaktiivisia, ja niitä käytetään monenlaisiin tarkoituksiin, kuten pelaamiseen, sosiaaliseen vuorovaikutukseen, kaupankäyntiin ja oppimiseen. Metaversumin käyttäjät voivat mm. luoda virtuaalisia hahmoja, käyttää ja ostaa virtuaalisia esineitä ja kommunikoida muiden käyttäjien kanssa reaaliajassa. Metaversumi on käsite, joka on saanut paljon huomiota viime aikoina, ja se liittyy tiiviisti kasvavaan virtuaalitodellisuuden ja laajennetun todellisuuden kehitykseen. 

Kuuntele jakso niin saat vastauksia kysymyksiin mitä suomalaisen mainostajan pitäisi tietää metaversumista? ja minkälaisiin mainostajiin voi metaversumissa jo törmätä?

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



25.05.2023

Vastuullisen digimainonnan määrittely

Vastuullisuus on iso trendi maailmalla ja teot sen ympärillä ovat ottaneet suuria harppauksia eteenpäin viime vuosina. Jotta voimme Suomen markkinassa hyödyntää tätä kehitystä parhaalla mahdollisella tavalla, vaatii se terminologian selkeyttämistä ja lokalisointia. Luomalla yhteisen määritelmän vastuulliselle digimainonnalle haluamme avata reitin vastuullisen digimainonnan kehittymiselle Suomessa.

lue lisää

11.05.2023

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä lähes 20% kasvussa

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2022 oli 52,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua oli noin 19 %.

lue lisää

25.04.2023

IAB Studio: Ohjelmallisen ostamisen nykytila Suomessa (osa1)

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Dorentina Abazi Schibstediltä. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa ohjelmallisen ostamisen nykytilasta ja erilaisista trendeistä, joita siellä on havaittavissa.

lue lisää

17.04.2023

audienceXpress:in CTV Uncovered -kuluttajatutkimus julkaistiin kolmannen kerran

audienceXpress teki yhteistyötä verkkokuluttajatutkimuksiin erikoistuneen Happydemicsin kanssa ja julkaisi vuosittaisen CTV Uncovered-kuluttajatutkimuksen kolmannen kerran. Tutkimuksessa tutkitaan miten kuluttajien kulutustottumukset monipuolistuvat, selvitetään mieltymyksiä kanavista ja alustoista sekä kerätään mielipiteitä televisiomainonnasta.

lue lisää