Icon
IAB Studio: Metaversumi - matka tulevaisuuden virtuaalimaailmoihin IABlogi

IAB Studio: Metaversumi - matka tulevaisuuden virtuaalimaailmoihin

21.03.2023 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Kristiina Banda ja Kalle Heinonen Adobelta. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa metaversumista ja sen käyttömahdollisuuksista. Mikä on metaversumi ja miten se palvelee esimerkiksi mainostajaa?

Mikä on metaversumi?

Metaversumi on virtuaalinen maailma tai ekosysteemi, jossa käyttäjät voivat luoda, jakaa ja kokea sisältöä tietokoneella tai muilla laitteilla. Metaversumit ovat yleensä kolmiulotteisia ja interaktiivisia, ja niitä käytetään monenlaisiin tarkoituksiin, kuten pelaamiseen, sosiaaliseen vuorovaikutukseen, kaupankäyntiin ja oppimiseen. Metaversumin käyttäjät voivat mm. luoda virtuaalisia hahmoja, käyttää ja ostaa virtuaalisia esineitä ja kommunikoida muiden käyttäjien kanssa reaaliajassa. Metaversumi on käsite, joka on saanut paljon huomiota viime aikoina, ja se liittyy tiiviisti kasvavaan virtuaalitodellisuuden ja laajennetun todellisuuden kehitykseen. 

Kuuntele jakso niin saat vastauksia kysymyksiin mitä suomalaisen mainostajan pitäisi tietää metaversumista? ja minkälaisiin mainostajiin voi metaversumissa jo törmätä?

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



23.02.2024

IAB Studio: Jäsenet kysyy ja IAB vastaa - Ohjelmallinen ostaminen.

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta. Jaksossa vastataan IAB jäseniltä tulleisiin kiperiin kysymyksiin, koskien ohjelmallista ostamista. Tule kuuntelemaan!

lue lisää

16.02.2024

Julkaisijat mainonnan hiilijalanjäljillä

Vastuullisuus ja ympäristötietoisuus ovat nykyisin yhä tärkeämpiä arvoja – myös mainonnassa. On siis tärkeää, että julkaisijat kiinnittävät tähän riittävästi huomiota. Julkaisijan sitoutuminen vastuullisen toimintaan on tärkeää sekä mainostaja- että kuluttaja-asiakkaille, mutta myös muille markkinoinnin sidosryhmille.

lue lisää

15.02.2024

IAB Jäsenesittely: Kuubi ja Toni Kallio

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Kuubi ja Toni Kallio

lue lisää

06.02.2024

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2024 - IAB Finlandin Industry Partnerit esittelyssä

IAB Finlandin Industry Partnereina vuonna 2024 toimivat Adform, Alma Media, Clear Channel, RTL, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Esittelemme heidät kaikki kahdessa osassa ja alotamme nyt kolmikolla Adform, RTL ja SOK Smart Marketing. Loput kumppanit esitellään kahden viikon päästä.

lue lisää