Icon
IAB Insider: New Life of the Living Room – mitä suomalainen katsoo? IABlogi

IAB Insider: New Life of the Living Room – mitä suomalainen katsoo?

30.05.2025 | iab

Kaupallinen yhteistyö: RTL AdAlliance

Tervetuloa uuden IAB Insider jakson pariin. Tästä starttaa IAB Podcastien 3. tuotantokausi! Tässä jaksossa sukelletaan syvälle olohuoneeseen – tai tarkemmin sanottuna sen ruutuun. Aiheena on televisiomainonnan tulevaisuus ja Connected TV:n (CTV) kasvava merkitys suomalaisessa mediamaisemassa.

Juontaja Pasi saa vieraakseen Akin ja Allun RTL AdAlliancelta, joka on yksi Euroopan suurimmista premium-videomainonnan verkostoista. Jakso starttaa alustuksella RTL AdAlliancen toiminnasta ja CTV:n nykytilasta toukokuussa 2025. Miltä näyttää ruutujen katselukulttuuri, ja miksi mainostajan tulisi olla nyt hereillä?

Jakson toisessa osassa pureudutaan tuoreeseen New Life of the Living Room -tutkimukseen, joka paljastaa suomalaisen katsojan erityispiirteitä ja asenteita videomainontaan. Miten suomalaiset suhtautuvat mainoksiin eri alustoilla? Entä mitä ruudun koko tai katselutapa kertoo luottamuksesta sisältöön?

Lopuksi pelataan klassikko-osio Totta vai tarua, jossa Aki ja Allu reagoivat Pasilta tuleviin väittämiin kärpäslätkillä – onko tulevaisuudessa TV ruutu, tunne, kauppa vai tekoälyavusteinen ystävä?

🎙️ Tämä jakso on täynnä insightia, trendejä ja tulevaisuuden näkymiä mainostajille, median ammattilaisille ja kaikille, joita kiinnostaa, mihin suuntaan televisiomainonta on menossa.

Lataa RTL AdAlliancen raportti TÄSTÄ

 

Katso koko jakso tästä:

 

 

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

 

 

 

blogidigimarkkinointisisältömarkkinointiiabfinlandpodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontadigimainontaDingle

30.05.2025

IAB Insider: New Life of the Living Room – mitä suomalainen katsoo?

Tervetuloa uuden IAB Insider jakson pariin. Tästä starttaa IAB Podcastien 3. tuotantokausi! Tässä jaksossa sukelletaan syvälle olohuoneeseen – tai tarkemmin sanottuna sen ruutuun. Aiheena on televisiomainonnan tulevaisuus ja Connected TV:n (CTV) kasvava merkitys suomalaisessa mediamaisemassa.

lue lisää

30.05.2025

IAB Insider: New Life of the Living Room – mitä suomalainen katsoo?

Tervetuloa uuden IAB Insider jakson pariin. Tästä starttaa IAB Podcastien 3. tuotantokausi! Tässä jaksossa sukelletaan syvälle olohuoneeseen – tai tarkemmin sanottuna sen ruutuun. Aiheena on televisiomainonnan tulevaisuus ja Connected TV:n (CTV) kasvava merkitys suomalaisessa mediamaisemassa.

lue lisää