Icon
Digimainonnallakin on hiilijalanjälki - Alma Media mittaa sen IABlogi

Digimainonnallakin on hiilijalanjälki - Alma Media mittaa sen

19.06.2023 | IABvieras

Alma Media on aloittanut digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälki raportoidaan osana kampanjoiden tuloksia ja sen mittaaminen toteutetaan yhteistyössä kansainvälisen, mittaamiseen erikoistuneen Scope3:n kanssa.


Mittaamisen ja raportoinnin tavoitteena on auttaa mainostajia tunnistamaan digimainonnan aiheuttaman hiilijalanjäljen syntyyn vaikuttavat tekijät ja rohkaista valitsemaan vähemmän ympäristöä kuormittavia mainonnan ratkaisuja. Digimainonnan hiilijalanjälkeen vaikuttavat mainonnan ostamisen tapa ja teknologiat, luovan mainosaineiston jakelu, kulutetun median jakelu sekä käyttäjän laite.

Lue lisää hiilijalanjäljen mittaamisesta digimainonnassa >>

Webinaarista lisää tietoa

Katso tallenne Alman Digimainonnallakin on hiilijalanjälki -webinaarista ja ota selvää muun muassa siitä, miten digimainonnan jättämä jälki vertautuu ei-digimuotoisen mainonnan jalanjälkiin.

Katso webinaaritallenne täältä >>

Webinaarissa kuullaan Alman vastuullisuudesta ja matkasta digimainonnan hiilijalanjäljen mittaamiseen. Esiintyjinä Alma Median viestintä- ja brändijohtaja Elina Kukkonen sekä Alma Mediaratkaisuiden markkinointijohtaja Sampo Koskinen. Äänessä on myös hiilijalanjäljen mittaamiseen erikoistuneen Scope3-yrityksen Head of Customer Success Gui Kfouri.

Hanna Stranius
Markkinointipäällikkö
Alma Mediaratkaisut

blogidigimarkkinointiiabfinlandsisältömarkkinointipodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Alma Media on aloittanut digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälki raportoidaan osana kampanjoiden tuloksia ja sen mittaaminen toteutetaan yhteistyössä kansainvälisen, mittaamiseen erikoistuneen Scope3:n kanssa.

lue lisää

01.04.2021

Vastuullinen ulkomainonta tukee yrityksen vastuullisuustavoitteita

Alma Media on aloittanut digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälki raportoidaan osana kampanjoiden tuloksia ja sen mittaaminen toteutetaan yhteistyössä kansainvälisen, mittaamiseen erikoistuneen Scope3:n kanssa.

lue lisää

18.03.2022

IAB Studio: Mitä ihmettä Google Analyticsin ympärillä tapahtuu

Alma Media on aloittanut digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälki raportoidaan osana kampanjoiden tuloksia ja sen mittaaminen toteutetaan yhteistyössä kansainvälisen, mittaamiseen erikoistuneen Scope3:n kanssa.

lue lisää

28.04.2022

IAB Studio: Vastuullisuus markkinoinnissa – Brand Safety ja Brand Suitability

Alma Media on aloittanut digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälki raportoidaan osana kampanjoiden tuloksia ja sen mittaaminen toteutetaan yhteistyössä kansainvälisen, mittaamiseen erikoistuneen Scope3:n kanssa.

lue lisää

15.08.2025

IAB Studio: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa?

Digitaalinen mainonta nähdään usein teknisenä tehokkuuspelinä, jossa klikit, näkyvyydet ja ROI hallitsevat keskustelua. Mutta mitä tapahtuu, kun mukaan tuodaan sana vastuullisuus? IAB Studion podcastissa juontaja Jannina Niskala ja vieraana ollut koulutusvastaava Heidi Blomberg IAB Finlandilta pureutuvat aiheeseen, joka koskettaa koko mainosalaa. Jaksossa käydään läpi, mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa, miksi se on ajankohtaisempaa kuin koskaan – ja miten jokainen alan toimija voi lähteä liikkeelle, vaikka täydellisyyteen ei kukaan pääsisikään.

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

13.09.2023

Vaikuttajamarkkinoinnin pulssikysely: Vaikuttajamarkkinoinnin onnistumisen keskiössä arvopohjainen yhteistyö - vastuullisuus ja inhimillisyys korostuvat

Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen osana yrityksen tai organisaation muuta markkinointia ja viestintää on monipuolistunut ja käsiteltävät teemat ovat laajentuneet. Vaikuttajamarkkinointi nähdään nykyään myös merkittävänä vastuullisuusviestinnän keinona ja yritykset etsivät yhteistyökumppaniksi vaikuttajia, jotka jakavat samanlaiset arvot ja näkemykset.

lue lisää

19.06.2023

Digimainonnallakin on hiilijalanjälki - Alma Media mittaa sen

Alma Media on aloittanut digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälki raportoidaan osana kampanjoiden tuloksia ja sen mittaaminen toteutetaan yhteistyössä kansainvälisen, mittaamiseen erikoistuneen Scope3:n kanssa.

lue lisää