Icon
IAB Finlandin Digimarkkinoijan sertifiointiohjelma alkaa syksyllä Uutiset & blogi

IAB Finlandin Digimarkkinoijan sertifiointiohjelma alkaa syksyllä

28.06.2018

IAB:lta on toivottu mainostajille suunnattua digimarkkinoinnin sertifiointiohjelmaa, ja nyt voimme kertoa, että sellainen on tulossa! Ruotsin markkinalle tehty aineisto lokalisoidaan Suomeen ja se käsittää seuraavat osa-alueet: markkinointimallit ja kohderyhmien määrittely, digitaaliset kanavat ja digimarkkina, digitaalinen mediamarkkina ja digiekosysteemi, tilaajan / ostajan rooli digiekosysteemissa. Näiden lisäksi mukana on asiaa muun muassa Suomen markkinasta, markkinointilainsäädännöstä ja GDPR:stä.

IAB:n mainostajan digisertiohjelma toteutetaan syksystä 2018 alkaen yhdessä Saranen Consultingin kanssa. Sertifikaatin suorittaakseen ei tarvitse osallistua lähiopetukseen ja aloitusintronkin voi hoitaa webinaarin välityksellä. Intron jälkeen osallistujille jaetaan sähköpostitse joka viikko uudet harjoitustehtävät. Opiskeluun käytettävä aika vaihtelee oman lähtötason ja mielenkiinnon mukaan. Kuuden viikon itseopiskelun jälkeen sähköinen monivalintatentti suoritetaan Saranen Consultingin tiloissa Espoossa.

Koulutuksesta on tulossa lisätietoa IAB:n sivulle.

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.

lue lisää

22.09.2021

Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.

lue lisää

26.08.2021

Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle

Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.

lue lisää

28.06.2021

REKRY: Markkinointisuunnittelija IAB Finlandille

IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä markkinointisuunnittelijaksi, lue roolin kuvaus täältä.

lue lisää

15.06.2021

IAB Europe Adex 2020 - Digitaalisen mediamainonnan määrä Euroopassa +6,3 % kasvussa

IAB Europe julkaisi vuotuisen AdEx-raportin Euroopan digimarkkinasta toukokuun lopulla osana Interact -webinaaria. Raportin mukaan digimainonta kasvoi vuonna 2020 +6,3 % vuodesta 2019. Kaiken kaikkiaan 56,5 % Euroopan mediamainonnasta oli vuonna digitaalista ja digimainonnan kokonaissumma ylsi 69,4 miljardiin euroon. AdEx-raporttiin toimitti tietoa 28 Euroopan maata.

lue lisää