Icon
Digimarkkinoinnin koulutus - Investointi tulevaisuuteen ja urasi kehitykseen Uutiset & blogi

Digimarkkinoinnin koulutus - Investointi tulevaisuuteen ja urasi kehitykseen

05.10.2023 | Jannina Niskala, IAB Finland

Digimarkkinoinnin maailma on dynaaminen ja muuttuu päivittäin. Teknologian jatkuva kehitys, kuluttajien käyttäytymisen muutokset ja alustojen päivitykset tarkoittavat, että digimarkkinoijien on pysyttävä herkillä ja valppaina. Tässä kontekstissa digimarkkinoinnin koulutus nousee ensiarvoiseen merkitykseen.

Monille aloille on tyypillistä, että kerran hankittu ammatillinen osaaminen palvelee pitkään. Digimarkkinoinnissa tämä ei päde. Se, mikä toimi kuusi kuukautta sitten, ei välttämättä ole enää tehokasta tai edes relevanttia. Esimerkiksi algoritmin muutokset voivat tehdä eilisen mainosstrategian tehottomaksi yhdessä yössä.

Tästä syystä jatkuva oppiminen ja digimarkkinoinnin koulutus ovat keskeisiä menestyksen avaimia alalla. Ammattilaisen on kyettävä mukautumaan nopeisiin muutoksiin ja ymmärrettävä uusimmat trendit, työkalut ja teknologiat. Jatkuva kouluttautuminen ei ole vain suositeltavaa, se on välttämätöntä.

IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointikoulutuksella ajantasalle

Tässä kohtaa IAB Finlandin uudistettu digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointikoulutus astuu kuvaan. Se tarjoaa ajankohtaista ja relevanttia tietoa alan parhaista käytännöistä ja työkaluista. Sertifikaatti, joka on voimassa kaksi vuotta, toimii osoituksena ammattilaisen osaamisesta ja pätevyydestä. Ja koska digimarkkinoinnin kenttä ei pysähdy, on olennaista, että koulutuksen päivittäminen on tehty helpoksi ja kustannustehokkaaksi. Samalla kurssilla sertifikaatin uusiminen on mahdollista alennetulla hinnalla, mikä kannustaa ammattilaisia pitämään tietonsa ajan tasalla.

Yhteenvetona voidaan sanoa, että digimarkkinoinnin nopea muutos asettaa ammattilaiset haasteiden eteen. Jatkuva kouluttautuminen ja uuden tiedon hankkiminen ovat välttämättömiä, jotta pysyy alalla kilpailukykyisenä. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa työkalut ja resurssit tähän tavoitteeseen.

Ilmoittaudu mukaan seuraavaan Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointikoulutukseen 13.2.2024 klo 9 alkaen. Löydät lisää tietoa koulutuksen sisällöstä TÄÄLTÄ

Jos koulutuksesta heräsi kysymyksiä, voit olla yhteydessä Mira Vaurulaan, mira.vaurula(at)iab.fi / puh 040 168 0385

 

IABlogin Facebook kommentit

Artikkeli Uutiset Webinaaritallenteet
LIVESTRIIMI: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan

Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?

lue lisää

09.09.2024

LIVESTRIIMI: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan

Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?

lue lisää

27.08.2024

REKRY: Development & Sales Manager, Education Programs

IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä, lue roolin kuvaus täältä.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää