Icon
Tallenne: Attention, please! - Huomio mainonnan vaikuttavuuden mittarina Tallenteet

Tallenne: Attention, please! - Huomio mainonnan vaikuttavuuden mittarina

02.10.2025

 

Mainonnan vaikuttavuus lähtee huomiosta – mutta miten huomio todella ansaitaan, ja miksi sen merkitys kasvaa jatkuvasti?

IAB Finlandin webinaari Attention, please! kokosi yhteen alan asiantuntijoita pohtimaan huomiotaloutta ja sen roolia markkinoinnin mittaamisessa. Tallenteelta kuulet, mitä huomio oikeastaan tarkoittaa, miten sitä voidaan mitata ja miksi se on noussut yhdeksi markkinoinnin tärkeimmistä tehokkuuden mittareista.

Webinaarissa käsitellään mm.:

  • Attention Economyn vaikutuksia mediasuunnitteluun
  • Huomion optimointia ja sen roolia mainonnan ytimessä
  • Aktiivista attentionia muistijäljen vahvistajana
  • Eri mainosmuotojen toimivuutta huomion näkökulmasta

Alta löydät tallenteen sekä ohjelman, josta voit ladata puhujien esitysmateriaalit.

 

OHJELMA:

Alkusanat - Hanna Karta | IAB Finland & Iiris Lehtola | Kärkimedia

Attention Economy x Lots of Littles - Juha Halmesvaara | dentsu (lataa prese)

Kuusi vuotta Attention Economyn lanseerauksen jälkeen: Miten mediasuunnittelu on muuttunut Attention Economyn myötä? Miten tuoreimmat attention löydökset ohjaavat mediasuunnittelua ja miten voimme hyötyä digitaalisten kanavien ominaisuuksista vaikuttavuuden kasvattamiseksi?

Attention on mainonnan ainut pysyvä seikka - Ville Ahola | Adnami (lataa prese)

Huomio on aina ollut mainonnan ydin, mutta kilpailu sen saavuttamisesta on nykyään kovempaa kuin koskaan. Adnamin Ville Ahola käy esityksessään läpi huomiotalouden kehitystä, sekä nykypäivän parhaimpia keinoja optimoida mainonnan todellista huomiota ja vaikuttavuutta. Lisäksi pohditaan, miksi avoin internet tarjoaa usein parempaa vastinetta rahalle kuin SoMe ja Walled Gardens.

Aktiivinen attention mainonnan tehokkuuden mittarina - Sampo Kuurne | Kantar (lataa prese)

Kantarin Tapio käy puheenvuorossaan läpi, mitä aktiivisella huomiolla (aktiivinen attention) tarkoitetaan ja miksi se on kriittisen tärkeää vahvan muistijäljen syntymiseksi. Lisäksi kuullaan, millaisia oppeja mainonnan tutkimus tarjoaa aktiivisen attentionin hyödyntämiseksi mainonnan suunnittelussa.

Everyone calls for attention – but what really works? - Maximilian Pruscha | YOC (lataa prese)

Everyone calls for attention, but how to best address this trend in media planning. In this presentation Maximilian Pruscha from YOC will showcase how different advertising types perform in terms of attention and why, by deep diving into the key metrics that drive attention. On top he’ll explore the role of attention for maximizing brand metrics like brand perception and recall.

Loppusanat - Hanna Karta | IAB Finland & Iiris Lehtola | Kärkimedia

 

02.10.2025

Tallenne: Attention, please! - Huomio mainonnan vaikuttavuuden mittarina

Huomio on mainonnan perusta – ilman sitä ei synny vaikuttavuutta. IAB Finlandin Attention, please! -webinaarissa asiantuntijat avaavat, miksi huomio on noussut markkinoinnin keskeiseksi mittariksi ja miten sitä voidaan mitata, optimoida ja hyödyntää tehokkaammin.

lue lisää

12.09.2025

Tallenne: Digimainonnan mittaaminen – mitä ja miten?

IAB Finlandin asiantuntijaseminaarissa pureuduttiin digimarkkinoinnin mittaamisen ajankohtaisiin näkökulmiin ja käytännön esimerkkeihin. Tallenteella pääset seuraamaan alan asiantuntijoiden puheenvuoroja ja paneelikeskustelua siitä, miten mittaamisen työkalut, tavoitteet ja käytännöt kehittyivät digimarkkinoinnin murroksessa.

lue lisää

29.08.2025

Tallenne: IAB & NØRR3 & Tre Kronor Media - Dynaaminen markkinointi & AI: Automaatiolla kilpailuetua

Tässä webinaaritallenteessa kuulet, miten dynaaminen markkinointi, automaatio ja tekoäly mullistavat digitaalisen mainonnan. NØRR3 ja Tre Kronor Media esittelevät käytännön ratkaisuja, joilla markkinoinnin tehoa voidaan kasvattaa merkittävästi.

lue lisää

18.06.2025

Tallenne: Digitaalinen mediamarkkina 2024 ja 2025

Kesäkuussa 2025 järjestetty webinaari "Digitaalinen mediamarkkina 2024 ja 2025" pureutui syvälle digitaalisen mediamainonnan kehitykseen Euroopassa ja Suomessa. 

lue lisää