
Mitä 2019 pitää digimainonnassa ottaa haltuun?
IAB kysyi HOT or NOT -seminaarissa alan asiantuntijoilta, mitkä ovat ne asiat, jotka tulee ottaa huomioon vuonna 2019. Katso videot!
Katso HOTorNOTin kaikki videotallenteet ja esitysmateriaalit.
Mihin suuntaan tekniikan ja luovuuden suhde kehittyy digimainonnan vuonna 2019? Nitro Groupin Minna Kallio kertoo!
Mikä digitaalisessa mainonnassa on kaikkein tärkeintä vuonna 2019? Tässä Microsoft Newsin Jaakko Sainin arvokkaat vinkit julkaisijalle!
Mitkä tekijät tuovat digimarkkinointiin vaikuttavuutta? Eväitä tähän jakaa Sanoma Media Finlandin Kati Alijoki.
Mitä vuoden 2019 mainostajalla tulee olla ja mitä pitää saada? Relevant Digitalin Olli Järvilehto kertoo.
19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024
IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää