IAB-jäsenyydellä yrityksestäsi osa ylivoimaista asiantuntijayhteisöä
IAB Finland on Suomen johtava digitaalisen mainonnan asiantuntijayhteisö ja kuuluu maailmanlaajuiseen IAB-verkostoon. Jäsenenä varmistat paikkasi niistä pöydistä, joissa alan suuntaukset määritellään.
Jäseniä voivat olla kaikki alalla toimivat yritykset – julkaisijat, mainostajat ja palveluntarjoajat – liikevaihdon tai henkilöstön kokoon katsomatta. Myös start-upeille löytyy oma sopiva jäsenyysmalli! Jäsenyys tarjoaa yrityksellenne ainutlaatuisen mahdollisuuden päästä tasavertaiseksi vaikuttajaksi digitaalisen markkinan kotimaista kehitystä ohjaavaan yhteisöön ja osaksi globaalia IAB-verkostoa. Niin ikään pääset verkostoitumaan potentiaalisten yhteistyökumppanien kanssa ja nauttimaan rahanarvoisista ja yksinoikeudella jäsenille tarjottavista eduista. Asiantuntijuutesi kehittyy myös työryhmätoiminnassa, joka on IAB Finlandin toiminnan keskiössä. Laajalti arvostettuja alan oppaita ja suosituksia julkaiseviin sekä seminaareja suunnitteleviin työryhmiin pääsevät ainoastaan jäsenyritysten edustajat. Työryhmissä alan huiput jakavat avoimesti tietotaitoaan kehittääkseen alan yhteistä hyvää ja omaa osaamispääomaansa. Tällä hetkellä aktiivisina toimivat muun muassa Markkinointiteknologian, Videomainonnan, Tietosuojan, Sisältömarkkinoinnin, Digitaalisen audion ja Luovuuden työryhmät. Tervetuloa mukaan!
ERIKOISTARJOUS! JÄSENYYS NYT -50%
Kun liityt jäseneksi elokuun 2019 loppuun mennessä, saat loppuvuoden jäsenyyden -50% alennettuun hintaan (normaalista vuosimaksusta)!
Kyllä, haluan digitaalisen kehityksen aallonharjalle!
Tarjous koskee vain täysin uusia jäsenyyksiä.
IAB:n suositut oppaat ovat kaikille ilmaisia
Oli yrityksenne jäsen tai ei, voitte hyödyntää IAB:n työryhmien tuottamia digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin laadukkaita oppaita, jotka sopivat niin ikään kaikkien alalla toimivien tai siitä kiinnostuneiden käyttöön - julkaisijoille, mainostajille, toimistoille ja opiskelijoille. Tutustu oppaisiin!
Seminaarit ja tapahtumat
Järjestämme vuosittain useita maksuttomia ja maksullisia tapahtumia sekä seminaareja, joissa lavalle nousevat niin kotimaiset kuin ulkomaiset alan huiput. Jäsenenä saat maksulliset liput -50% jäsenalennuksella! Katso, mitä tapahtumakalenterimme tarjoaa!
15.01.2025
IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit
IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.
lue lisää29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää01.11.2024
IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa.
lue lisää