Tallenne: Adnami x IAB: Attention ja mediastrategiat koulutuswebinaari
Tervetuloa katsomaan IAB Finlandin ja Adnamin yhteisen koulutuksen tallennetta, jossa käsiteltiin attentionin (huomionmittauksen) nykytilaa sekä attentionin viemistä strategiasta käytännön tasolle.
Pasi Raassina IAB Finlandilta avasi keskustelun attentionin vaikutuksista toimialaan ja strategioihin. Hän toi esille erilaisia menetelmiä, joita käytettiin attentionin soveltamiseen mediastrategioissa.
Thomas From ja Katri Martin Adnamilta avasivat Adnamin käyttämää attention-ratkaisuja. He kertoivat, mitä oppeja he olivat saaneet viimeisen vuoden aikana oman huomionmittausratkaisun julkaisemisen jälkeen.
Koulutuksessa käsiteltiin erilaisia trendejä ja strategioita sekä julkaisijoiden että toimistojen näkökulmasta. Webinaarissa opittiin verkkosivustojen optimointia attentionin näkökulmasta, attentionin tuomista mediastrategioihin sekä attentionin optimointia kampanjatasolla. Koulutuksessa käytiin läpi myös case-esimerkkejä, joissa attention oli otettu kampanjoiden keskiöön.
Koulutuksen lopuksi Thomas, Katri ja Pasi siirsivät katseensa tulevaisuuteen ja kävivät läpi trendejä, jotka olivat nousemassa, kun attention otti valtaa markkinalla.
Tämä koulutustilaisuus tarjosi käytännön oppeja attentionin hyödyntämisestä mediastrategiassa, median ostamisessa sekä kampanjoiden optimoinnissa.
Ohjelma
9.00-9.15 Attention toimialalla ja osana mediastrategioita – Pasi Raassina | IAB Finland
9.15-10.00 Attention in practise – Thomas From & Katri Martin | Adnami
10.00-10.15 Q&A in English
BLOGI
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää23.09.2025
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää13.08.2025
Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana
Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.
lue lisää