
Tallenne: DIGI(stä)BISNESTÄ
Fokuksessa siis yritysten liiketoiminnan nopea digitalisoituminen post-pandemia maailmassa ja transformaatioon kiinteästi liittyvät teemat kuten markkinoinnin ROI, verkkokauppa sekä verkkokaupan avainmittaristo, digitaaliset asiakaspolut sekä markkinoinnin pelillistäminen. Kiinnostavissa puheenvuoroissa käsitellään kuinka jalkauttaa Growth Hacking -toimintatapoja osaksi yrityksen markkinointia, miten löytää mm. somepalveluista oleelliset tiedot yrityksen digistrategian tukemiseen ja miten verkkokaupan mittaripaljoudesta löydetään juuri ne oikeat mittarit dashboardiin.
DIGI(stä)BISNESTÄ -tapahtuma sopii kaikille mainonnan, markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen parissa työskenteleville riippumatta siitä, painottuuko oma työrooli kuluttaja- tai b2b-markkinointiin, asiantuntijapalveluiden myymiseen tai julkaisuliiketoimintaan.
Webinaarissamme 13.10.2022 olivat puhumassa: Sanoma, Dagmar, Playable, Meltwater ja Custobar. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimi Sanoma.
Ohjelma
13:30 Tervetuloa - Pasi Raassina / IAB Finland & Jaakko Kuivalainen / Sanoma
13:40 Kuinka digitalisoida b2b-liiketoimintaa yhdessä asiakkaiden kanssa - Aapi von Creutlein / Sanoma (prese)
14:00 Verkkokaupan liiketoiminnan avainmittarit - Tatu Kuivalahti / Custobar (prese)
14:20 Sosiaalinen media digitaalisen strategian tukena - Juri Volama / Meltwater (prese)
14:40 IAB Studio: Miten saavutetaan verkkokaupan seuraava askel markkinoinnilla? - Hanna Jerkku / Tietoevry, Petri Vatanen / Sanoma ja Janica Soppela / Ignia
15:05 Sitouta yleisösi ja paranna konversiota pelillistämällä sisältöjä - Max Söderholm / Playable & Linda Katila / Oomi Energia (prese)
15:25 Kuinka jalkauttaa kasvumarkkinoinnin toimintatavat ketterimmin markkinointiisi? - Heikki Pieniniemi / Dagmar (prese)
15:45 Loppusanat Pasi Raassina / IAB Finland & Jaakko Kuivalainen / Sanoma
03.02.2023
Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022
Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).
lue lisää31.08.2022
IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.
lue lisää28.01.2022
Verkkomainonta lohkaisi puolet mainoskakusta vuonna 2021
Mediamainonta vuonna 2021 13,4 % kasvussa. Verkkomainonta jo 50 % kaikesta mediamainonnasta.
lue lisää22.09.2021
Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.
lue lisää