
Vuoden IABloggaja 2013 – Atte Kniivilä!
IABlogin vakituisten asiantuntijoiden keskuudesta on valittu Vuoden IABloggaaja vuosimallia 2013. Nyt valinta osui mobiilimarkkinoinnista aktiivisesti bloganneeseen Atte Kniivilään. Valinta toteutettiin edellisen vuoden tapaan siten, että raadille nostettiin kolme ehdokasta, joista valita ansioitunein bloggaaja.
Raatiin kuuluivat IAB:n edustajina toiminnanjohtaja Birgitta Takala sekä viestintä- ja markkinointipäällikkö Lotta Heikkeri. Raadin ulkopuolisena jäsenenä toimi Blogirinki Median perustaja Jenni Häyrinen, joka pitää myös Liemessä-ruokablogia.
Kuluvana vuonna Atte on aktiivisesti käsitellyt ajankohtaisia mobiilimarkkinoinnin aiheita noudattaen erinomaisesti IABlogin sisältöohjeistusta. Atte tarjoilee blogeissaan aiheita, jotka pureutuvat myös yksityiskohtiin ja tarjoilevat vastauksia. Näin hänen artikkelinsa ovat usein alan ihmisille mielenkiintoista ja hyödyllistä luettavaa.
Jenni Häyrinen kommentoi voittajan kirjoituksia seuraavasti: ”Atte tarttuu ajankohtaisiin aiheisiin. Erityisesti arvostan, että Aten kirjoitukset ovat eteenpäin katsovia, mukaansatempaavia ja tarjoavat uusia näkökulmia perinteisen ja totutun sijaan. Asiantuntijaroolista huolimatta Atte onnistuu säilyttämään kirjoituksissa rennon ja helposti lähestyttävän tyylin.
Kuvassa vasemmalta lukien: Lotta Heikkeri, Birgitta Takala, Atte Kniivilä, Jenni Häyrinen ja Marko Siltala.
IABlogi on nyt toiminut kaksi vuotta digitaalisen median asialla. On hienoa nähdä, että blogi on vakiintunut ja se on selvästikin tullut jäädäkseen. Konsepti on herättänyt kiinnostusta myös muiden maiden IAB-järjestöissä, joista muun muassa IAB Australian sivuille onkin jo syntynyt sisarblogi.
Kaikesta tästä kuuluu kiitos IABlogin asiantuntijoille. Oman leipätyönsä ohella he jakavat osaamistaan ja luovat keskustelua. Näin he toimivat yhteisellä asialla kehittämässä digitaalisen mainonnan kasvua ja kehitystä.
Mutta. Kolmas vuosi toden sanoo. Hyvän perustan päälle on aina parempi rakentaa uutta. Kuluvana vuonna keskitymme selvästi voimakkaammin laadukkaan sisällön ja erilaisten kumppanuuksien määrän kasvattamiseen. Tästä on hyvä jatkaa. Vielä kerran paljon onnea Atelle!
13.06.2025
IAB Insider: Boozt-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Kelly, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää05.06.2025
IAB Insider: Mittaaminen, mallinnus ja markkinoinnin tarkoitus – tervetuloa mukaan kasvuun
Tervetuloa kuuntelemaan IAB podcastia! Kolmannen kauden toisessa jaksossa sukellamme markkinoinnin nykytilaan ja tulevaisuuteen yhdessä dentsun kokeneiden asiantuntijoiden Juha Halmesvaaran ja Gabriel Mäkelän kanssa. Juontajana toimii IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
lue lisää30.05.2025
IAB Insider: New Life of the Living Room – mitä suomalainen katsoo?
Tervetuloa uuden IAB Insider jakson pariin. Tästä starttaa IAB Podcastien 3. tuotantokausi! Tässä jaksossa sukelletaan syvälle olohuoneeseen – tai tarkemmin sanottuna sen ruutuun. Aiheena on televisiomainonnan tulevaisuus ja Connected TV:n (CTV) kasvava merkitys suomalaisessa mediamaisemassa.
lue lisää