
Treeniblogissa koko kroppa käyttöön
Treenibloggaaja laittaa koko kroppansa peliin - mahamakkaroita tai vaihtoehtoisesti kiinteitä vatsapalikoita myöten. On treenikuvia, saliselfieitä ja kyllä, myös belfieitä. Millaisia hahmoja fitness-blogien takaa löytyykään?
1. Todelliset KROPAN KIRISTELIJÄT. Kun fitness-bloggaaja julkaisee viimeisimmät kuntokuvat, blogin kommenttiboksiin tippuu kehuja ja kysymyksiä. Olen itsekin jäänyt muutoskuvakoukkuun. Jos katsoo ensimmäisen kuvan, on pakko katsoa kaikki. Vaikka body fitness tai kehonrakennus olisi itselle melko tuntematon laji, on hyvin vaikea olla selaamatta läpi kaikkia muutoskuvia. Samalla huomaa myös salakavalasti lukeneensa bloggaajan kaikki ruokapäiväkirjat ja muut postaukset.
2. Joukosta löytyy bloggaamiseen ammattimaisesti suhtautuvia PERSONAL TRAINEREITA. Blogin kuvissa näkyy lihaksia ja treenattuja vartaloita, mutta kuitenkin hyvin tarkoituksenmukaisesti ja ammattimaisesti.
Bloggaajaan ei välttämättä suoraan samaistuta, mutta häntä on helppo pitää esikuvana tai eräänlaisena treeni-idolina. Hyvin treenattu kroppa toimii pt-bloggaajan käyntikorttina ja vakuutena siitä, että bloggaaja todellakin tietää, mistä kirjoittaa.
3. Ihailen erityisesti MAMMAKILOJA KARISTAVIEN BLOGGAAJIEN rohkeutta oman kroppansa esittelyn suhteen (esimerkiksi Too big to be me kuuluu suosikkeihini). Pokka pitää ja jenkkakahvat ovat esillä, kun mittaillaan laihdutustavoitteita. Vaikka lukija ei olisikaan vauvakiloja karistamassa, voi bloggaajaan samaistua ja kokea kurkistavansa aidon ihmisen elämään. "Hei, mullakin jää jalkoihin helposti rumat jäljet liian kireistä sukanresoreista!"
Treeniblogia lukiessa pääsee tirkistelemään, miten ruokavalio ja treeni voi litistää tai turvottaa vatsaa. Blogit ovat jopa parempi lähde tirkistelynhalun sammuttamiseksi kuin tosi-tv. Bloggaaja käsikirjoittaa, esiintyy ja määrittää, missä tirkistelyn raja kulkee ja miten paljon laittaa itsensä likoon.
Hannele Salmi toimii sosiaalisen median tuottajana A-lehtien Sales Labissa.
A-lehtien aiemmat vieraspostaukset:
Alkoholilaki ja sisältömarkkinointi blogeissa - ei jaettavaksi, mutta tykätä saa
Näin tilaat hyvän blogiyhteistyön
Natiivimainos ei keskeytä, se kulutetaan
13.09.2023
Vaikuttajamarkkinoinnin pulssikysely: Vaikuttajamarkkinoinnin onnistumisen keskiössä arvopohjainen yhteistyö - vastuullisuus ja inhimillisyys korostuvat
Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen osana yrityksen tai organisaation muuta markkinointia ja viestintää on monipuolistunut ja käsiteltävät teemat ovat laajentuneet. Vaikuttajamarkkinointi nähdään nykyään myös merkittävänä vastuullisuusviestinnän keinona ja yritykset etsivät yhteistyökumppaniksi vaikuttajia, jotka jakavat samanlaiset arvot ja näkemykset.
lue lisää30.08.2023
IAB Finlandin datatyöryhmä kysyi alkuvuodesta markkinasta vuoden 2023 panostuskohteita
Kyselyllä halusimme selvittää, markkinointianalytiikan kontekstissa, mihin organisaatiot tulevat panostamaan vuonna 2023. Vastauksia tähän lyhyeen kyselyyn saatiin yhteensä 90 kappaletta, mainostajien edustaessa suurinta ryhmää (noin 41 %). Selvästi tärkeimmäksi panostuskohteeksi nousi vastauksissa ensimmäisen osapuolen data eli 1st party data.
lue lisää30.06.2023
Kun kaupan media kohtasi markkinan
Kaupan media on tullut Suomeen lumipalloefektin lailla maailmalla alkaneen trendin voimasta. Yhtäkkiä suomalaisten markkinointipäälliköiden sekä mediasuunnittelijoiden työpöydällä on tämä uusi, myös retail mediaksi kutsuttu kokonaisuus, joka monelle herättää enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.
lue lisää21.06.2023
IAB Studio: TV:n katselu murroksessa – mitä suomalaisten olohuoneissa tapahtuu?
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Aleksi Ylitalo ja Aki Ronkainen Smartclipilta, joka on osa globaalia RTL AdAlliancea. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa olohuonetelevision muutoksesta ja miksi perinteinen TV:n katselu on muutoksessa.
lue lisää