Icon
Treeniblogissa koko kroppa käyttöön IABlogi

Treeniblogissa koko kroppa käyttöön

11.02.2015 | A-Lehdet

Treenibloggaaja laittaa koko kroppansa peliin - mahamakkaroita tai vaihtoehtoisesti kiinteitä vatsapalikoita myöten. On treenikuvia, saliselfieitä ja kyllä, myös belfieitä. Millaisia hahmoja fitness-blogien takaa löytyykään?

1. Todelliset KROPAN KIRISTELIJÄT. Kun fitness-bloggaaja julkaisee viimeisimmät kuntokuvat, blogin kommenttiboksiin tippuu kehuja ja kysymyksiä. Olen itsekin jäänyt muutoskuvakoukkuun. Jos katsoo ensimmäisen kuvan, on pakko katsoa kaikki. Vaikka body fitness tai kehonrakennus olisi itselle melko tuntematon laji, on hyvin vaikea olla selaamatta läpi kaikkia muutoskuvia. Samalla huomaa myös salakavalasti lukeneensa bloggaajan kaikki ruokapäiväkirjat ja muut postaukset.

2. Joukosta löytyy bloggaamiseen ammattimaisesti suhtautuvia PERSONAL TRAINEREITA. Blogin kuvissa näkyy lihaksia ja treenattuja vartaloita, mutta kuitenkin hyvin tarkoituksenmukaisesti ja ammattimaisesti.

Bloggaajaan ei välttämättä suoraan samaistuta, mutta häntä on helppo pitää esikuvana tai eräänlaisena treeni-idolina. Hyvin treenattu kroppa toimii pt-bloggaajan käyntikorttina ja vakuutena siitä, että bloggaaja todellakin tietää, mistä kirjoittaa.

3. Ihailen erityisesti MAMMAKILOJA KARISTAVIEN BLOGGAAJIEN rohkeutta oman kroppansa esittelyn suhteen (esimerkiksi Too big to be me kuuluu suosikkeihini). Pokka pitää ja jenkkakahvat ovat esillä, kun mittaillaan laihdutustavoitteita. Vaikka lukija ei olisikaan vauvakiloja karistamassa, voi bloggaajaan samaistua ja kokea kurkistavansa aidon ihmisen elämään. "Hei, mullakin jää jalkoihin helposti rumat jäljet liian kireistä sukanresoreista!"

Treeniblogia lukiessa pääsee tirkistelemään, miten ruokavalio ja treeni voi litistää tai turvottaa vatsaa. Blogit ovat jopa parempi lähde tirkistelynhalun sammuttamiseksi kuin tosi-tv. Bloggaaja käsikirjoittaa, esiintyy ja määrittää, missä tirkistelyn raja kulkee ja miten paljon laittaa itsensä likoon.


Hannele Salmi toimii sosiaalisen median tuottajana A-lehtien Sales Labissa.

A-lehtien aiemmat vieraspostaukset:
Alkoholilaki ja sisältömarkkinointi blogeissa - ei jaettavaksi, mutta tykätä saa
Näin tilaat hyvän blogiyhteistyön
Natiivimainos ei keskeytä, se kulutetaan

18.11.2022

Videomainonnalla menee kovaa Euroopassa ja Suomessa

IAB Europe julkaisee vuosittain AdEx Bencmark raportin, joka mittaa ja arvioi Euroopan digitaalisen mainonnan panostuksia kattaen kaikkiaan 28 eri markkinaa. Tästä täydessä AdEx raportissa kuvataan eri formaattien ja kanavien vaikutukset Euroopan digitaaliseen mainontaan, joka päätyi 30,5 prosentin vuotuiseen kasvuun vuonna 2021. Euroopan koko digitaalisen mainonnan panostukset olivat vuonna 2021 92 miljardia euroa.

lue lisää

15.11.2022

IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

lue lisää

01.11.2022

Miten julkaisija voi aloittaa brand safety -työn?

Bränditurvallisuus eli brand safety on ollut digitaalisessa mainonnassa puheenaiheena jo vuosia. Sen tärkeys on vain korostunut viime vuosien tapahtumien - maailmanlaajuisen pandemian sekä Ukrainassa sodittavan sodan – takia. Varsinkin uutismediat ovat joutuneet arvioimaan tarkasti millaisessa sisällössä on sopivaa näyttää mainontaa, ja onko asiassa niin sanottuja harmaan sävyjä. Toinen tärkeä alue bränditurvallisuuden kannalta ovat palvelut, joissa sisältö on kävijöiden itse tekemää ja julkaisemaa, kuten myynti-ilmoitukset, blogit, vlogit yms., jotka kaikessa runsaudessaan voivat olla aivan laidasta laitaan; erittäin turvallista, tai erittäin haitallista brändeille.

lue lisää

24.10.2022

Brand Safetyn customointi mainostajaa varten

IAB Finlandin Mainonnan laatu -työryhmä toteuttaa syksyn aikana bränditurvallisuuteen liittyviä infograafeja, joiden tarkoitus on antaa mainostajille, toimistoille sekä julkaisijoille konkreettisia vinkkejä siitä, miten Brand Safetyn kanssa päästään konkreettisesti liikkeelle.

lue lisää