
Digimarkkinoinnin huipulla: Titta Toivanen ja Hilla Group
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme ensimmäisessä osassa tapaamme Titta Toivasen, joka työskentelee HILLA GROUPILLA Kainuun ja Koillismaan myyntiryhmän vetäjänä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
Miksi päätit osallistua IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen?
Markkinat siirtyvät nyt vauhdilla verkkoon ja tarvitsen tietoa ja osaamista sekä hyviä yhteyksiä kehittyäkseni digimyyjänä, että voin tehdä työtäni hyvin ja laadukkaasti. Omat asiakkaani tarvitsevat asiantuntijaosaamistani digimarkkinoinnin osalta, tärkein syy kaikista.
Miten koit koulutuksen sisällön ja rakenteen? Oliko se kattava ja relevantti?
Se oli todella kattava, liiankin suuri kerralla käsiteltäväksi, mutta kunnon sukellus teki tehtävänsä ja toi itsevarmuutta omaan muutokseen.
Kuinka vertaisit tätä koulutusta muihin vastaaviin koulutuksiin, joihin olet osallistunut?
En voi verrata, tämä on laatuaan ensimmäinen vakuuttava kouluttautuminen.
Mitkä olivat kolme tärkeintä oppimasi asiaa kurssilta?
Oman Hilla-verkoston uskottavuus ja luotettavuus. Ulkopuolisten yhteistyöverkostojen tarpeellisuus ratkaisumyynnin tekemiselle. Ostamisen tekeminen asiakkaalle ymmärrettäväksi.
Miten koulutus on vaikuttanut työskentelyysi tai uraasi?
Vahvasti eteenpäinvievänä voimana ja terveenä. digi-itsevarmuutena. Vaikka digi on muuttuva järkäle, se on silti aivan mahdollinen myytävä. Asiakkaat ovat sinne itsensä äänestäneet ja siellähän sitä meidän markkinoinnin myyjienkin täytyy olla läsnä. Asia kerrallaan edelleen mutta uuden ajan ympäristössä. En jännitä enkä pelkää uusia kysymyksiä - minulla on tämänkin koulutuksen myötä jo monta hyvää yhteyttä josta kysellä tai etsiä vastauksia.
Oletko käyttänyt koulutuksessa opittuja tietoja ja taitoja käytännössä?
Evästemaailman muuttumisen ymmärrettäväksi tekeminen, oman Hilla-verkoston luotettavuuden kirkastaminen.
Kenelle suosittelisit tätä koulutusta ja miksi?
Ostajapersoonille sekä digimyyjäpersoonille. Yrittäjille tekisi hyvää sukeltaa samalla tavoin.
Mitä neuvoja antaisit tuleville osallistujille, jotta he saavat parhaan mahdollisen hyödyn koulutuksesta?
Paloittele tieto ja luota siihen, että tämä luottokanava on yksi todella hyvä, joka auttaa sinua ratkaisujen löytämisessä.
Titta Toivanen
Kainuun & Koillismaan myyntiryhmän vetäjä HILLA GROUP
Seuraava IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus alkaa 11.3.2023 klo 9:00. Lue lisää TÄSTÄ ja ilmoittaudu mukaan.
16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää13.06.2025
IAB Insider: Boozt-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Kelly, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää05.06.2025
IAB Insider: Mittaaminen, mallinnus ja markkinoinnin tarkoitus – tervetuloa mukaan kasvuun
Tervetuloa kuuntelemaan IAB podcastia! Kolmannen kauden toisessa jaksossa sukellamme markkinoinnin nykytilaan ja tulevaisuuteen yhdessä dentsun kokeneiden asiantuntijoiden Juha Halmesvaaran ja Gabriel Mäkelän kanssa. Juontajana toimii IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
lue lisää