Icon
IAB Insider: High Impact, High Creativity? Uutiset & blogi

IAB Insider: High Impact, High Creativity?

01.08.2025 | iab

Kaupallinen yhteistyö: YOC

Mitä syntyy, kun luovuus ja display-mainonta törmäytetään? Tässä IAB Insider -podcastin jaksossa sukellamme syvälle luovan display-mainonnan ytimeen — unohtamatta high impact -formaattien mahdollisuuksia ja haasteita.

Isäntänä toimii IAB:n Pasi, joka saa keskustelukumppaneikseen YOC:n Harrin ja WPP Median Patrikin. Luvassa on napakka, väittämien ympärille rakennettu keskustelu, jossa puretaan myyttejä ja nostetaan esiin totuuksia display-mainonnan luovuudesta:

  • Onko luovuus todella attentionin tärkein rakennuspalikka?
  • Onko display-mainonta jäänyt datan vangiksi?
  • Voiko tekoäly tukea luovuutta — vai onko se tunteeton tehokone?
  • Miten paljon tilaa luovuus tarvitsee — ja tarjoaako mobiili sitä tarpeeksi?
     

Jakso tarjoaa näkökulmia niin markkinoijille, luoville suunnittelijoille kuin mediamyyjillekin. Yllätyskysymys tuo loppuun henkilökohtaisen twistin: milloin viimeksi panelistit näkivät oikeasti mieleenpainuvan display-mainoksen?

🎧 Kuuntele ja ota selvää, mihin suuntaan display-mainonnan luovuus on kehittymässä – ja miksi 2025 saattaa olla käänteentekevä vuosi.

 

Katso koko jakso tästä:

 

 

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

 

 

 

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?

Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?

lue lisää

04.12.2025

Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?

Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?

lue lisää

20.11.2025

Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

19.11.2025

DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?

Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.

lue lisää

05.11.2025

REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää