Icon
Vuoden IABloggaaja - Tuomas Avonius! Uutiset & blogi

Vuoden IABloggaaja - Tuomas Avonius!

15.03.2013 | Marko Siltala

IABlogin lanseerauksesta on nyt kulunut tasan vuosi – onnea siis digitaaliselle yksivuotiaalle! Tätä on vaikeaa uskoa, sillä välillä tuntuu kuin olisimme juuri olleet pohtimassa nimeä uudelle verkkomainontaa käsittelevälle blogille IAB:n edustajien sekä vahvasti blogin työmiehenä toimineen Jari Jaannon kanssa.

Synttäreiden yhteydessä on aloitettu perinne, jonka tiimoilta bloggaajien keskuudesta on valittu vuoden IABloggaajaksi Iltalehden Tuomas Avonius – paljon onnea siis myös Tuomakselle! Vuoden aikana IABlogin kirjoittajakaartiin on valikoitunut 14 eri digimarkkinoinnin ammattilaista, jotka ovat tuottaneet viikoittain sisältöä IABlogiin.

Vuoden IABloggaaja valinnasta

Oma tehtäväni oli valita bloggaajien keskuudesta kolme finalistia palkintoraadin tarkasteltavaksi. Raatiin kuului lisäkseni IAB:n toiminnanjohtaja Birgitta Takala ja markkinointipäällikkö Krista Reimaa. Ulkopuolisena asiantuntijana raadissa toimi tietokirjailija, viestinnän kouluttaja ja blogiasiantuntija Katleena Kortesuo, joka myös itse bloggaa IABlogissa.

Ensisijaisena valintaperusteena oli monipuolinen ja objektiivisesta näkökulmasta toteutettu, ajankohtaisen verkkomainonnan asialla toimivan sisällön tuottaminen. Arviointiin vaikutti myös aktiivinen bloggaaminen sekä yleinen ammattimainen työskentely, kuten tekstin sujuvuus, kuvien käyttö sekä esim. postausaikataulujen noudattaminen.

Tuomas on toiminut vakituisena bloggaajana IABlogissa miltei heti sen lanseerauksesta lähtien. Hänet kutsuttiin aluksi bloggaamaan video – ja brändimainonnasta, jonka jälkeen hän on aktiivisesti laajentanut postauksiaan myös muihin aiheisiin. Tänä aikana hänen postauksensa ovat jatkuvasti parantuneet, ollen toinen toistaan mielenkiintoisempia. Voimmekin mielenkiinnolla jäädä odottamaan hänen tulevia postauksiaan.

Katleena Kortesuo luonnehti voittajaa seuraavasti: "Tuomas hyödyntää postauksissaan runsaasti taustatietoa ja tilastoja, jotka hän osaa kytkeä arkipäivään. Hän käyttää selkeästi etenevää kieltä ja napakoita lauserakenteita. Myös postausten aiherajaus on sopivan tiivis. Tuomaksella oli ehdokkaista elävin kielenkäyttö, monipuolisin aihevalikoima ja selkein rakenne postauksissaan".

Ensi vuoden IABloggaaja etsintäkuulutettu

Pitkäjänteisesti kehittyvälle verkkomainonnan asiantuntijablogille on nyt luotu vakaa pohja. Tulemme kutsumaan lisää uusia asiantuntijoita bloggaamaan ajankohtaisista aiheista. Tästä syystä tulevan vuoden IABloggaaja tultaneen valitsemaan vieläkin isommasta bloggaajakaartista. Mikäli haluat liittyä IABlogin bloggaajarinkiin, vinkata sopivaa aihetta tai ehdottaa vaikkapa jotakuta toista bloggaajaksi, ota yhteyttä allekirjoittaneeseen.

Vielä kerran, lämpimät onnittelut Tuomakselle!

IABlogin Facebook kommentit

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
IAB Europe Adex 2020 - Digitaalisen mediamainonnan määrä Euroopassa +6,3 % kasvussa

IAB Europe julkaisi vuotuisen AdEx-raportin Euroopan digimarkkinasta toukokuun lopulla osana Interact -webinaaria. Raportin mukaan digimainonta kasvoi vuonna 2020 +6,3 % vuodesta 2019. Kaiken kaikkiaan 56,5 % Euroopan mediamainonnasta oli vuonna digitaalista ja digimainonnan kokonaissumma ylsi 69,4 miljardiin euroon. AdEx-raporttiin toimitti tietoa 28 Euroopan maata.

lue lisää

15.06.2021

IAB Europe Adex 2020 - Digitaalisen mediamainonnan määrä Euroopassa +6,3 % kasvussa

IAB Europe julkaisi vuotuisen AdEx-raportin Euroopan digimarkkinasta toukokuun lopulla osana Interact -webinaaria. Raportin mukaan digimainonta kasvoi vuonna 2020 +6,3 % vuodesta 2019. Kaiken kaikkiaan 56,5 % Euroopan mediamainonnasta oli vuonna digitaalista ja digimainonnan kokonaissumma ylsi 69,4 miljardiin euroon. AdEx-raporttiin toimitti tietoa 28 Euroopan maata.

lue lisää

11.05.2021

Verkkomainonta mukavassa kasvussa vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 ensimmäisellä kvartaalilla oli 141 milj. euroa. Ennätyksellisesti jo peräti 53 prosenttia kaikesta mediamainonnasta on digitaalista. Kasvu digimainonnan eri momenteissa oli kauttaaltaan positiivista, vaikka on huomionarvoista ettei display- ja outstream-mainonnan vertailu ole mahdollista Kantarin raportointimuutosten johdosta.

lue lisää

10.05.2021

Evästemuutos edessä - oletko valmis?

Mainonnan teknologiayritys Adform ja ja digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin yhteisö IAB Finland toteuttivat maalis–huhtikuussa tutkimuksen, jossa selvitettiin suomalaisten mainostajien ajatuksia kolmannen osapuolen evästeiden käytön loppumisesta mainostamisen näkökulmasta. Tutkimukseen osallistui 52 markkinointipäättäjää.

lue lisää

29.01.2021

Verkkomainonta kasvoi 2,2% haastavassa tilanteessa 2020 - verkkomainonta jo lähes puolet koko mainoskakusta

Mediamainonnan kokonaiskakku vuonna 2020 laski -11,3 % ollen 1125,7 miljoonaa euroa. Ainoana kasvavana mediaryhmänä oli verkkomainonta (+2,2 %).

lue lisää