Icon
Tallenne: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa Markkinaluvut

Tallenne: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa

13.11.2024

Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?  

Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa -webinaarissa kuultiin:

  •   Armi Slotten johdolla suomalaisesta pt-ostajasta, sekä mihin suuntaan K Retail Mediaa kehitetään lähitulevaisuudessa
  •   Cittari hoitaa -kampanja teki historiaa ja Hanne Ylönen kertoo miten ja miksi
  •   Retail Median rooli puhututtaa ja K Retail Median roolista kertovat Hannele Jauhiainen ja Nina Honkanen 

Tämä webinaari tarjosi näkemyksiä ja ajankohtaista tietoa retail median tilasta Suomessa; miksi retail medialla on niin ainutlaatuinen rooli ja miksi kanava ratkaisuineen tulisi nostaa osaksi markkinoinnin keinovalikkoa.

Ohjelma:

Retail Media Suomessa & maailmalla  – Mira Vaurula | IAB Finland & Nina Honkanen | Kesko K Retail Media (lataa prese)

Keskon K Retail Media  - tavoitteena Euroopan paras retail media  - Armi Slotte | Kesko K Retail Media (lataa Keskon prese)

Kuinka viedään brändillinen tekeminen monikanavaiseksi kokonaisuudeksi hyödyntäen retail median ainutlaatuisia mahdollisuuksia? Case: Cittari hoitaa  – Hanne Ylönen | Kesko

Retail media – lyömätön kanava ostohetkeen ja tehokas keino ostopolun aiemmissa vaiheissa – Hannele Jauhiainen, Nina Honkanen | Kesko K Retail Media

Q&A ja Loppusanat (lataa prese)

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!