Icon
Yhteisöt ja ihmiset digimainonnan keskiössä? IABlogi

Yhteisöt ja ihmiset digimainonnan keskiössä?

14.03.2018 | IABvieras

Bussista purkautuu kymmeniä lapsia eri kansallisuuksista. Hymyilevät lapset ryntäävät metriseen lumihankeen peuhaamaan ja riemuitsemaan. Aktiivinen elämäntyyli yhdistää yli 40 perhettä eri puolilta maailmaa, jotka ulkovaatemerkki Reima on kutsunut Rukalle kokemaan liikunnan riemua ja jakamaan kokemuksiaan digitaalisissa kanavissaan.

Yhteisöllisyyden aikakaudella aktiivisten kuluttajien ja mikrovaikuttajien viestit ovat yritysten mainontaa vahvempia tapoja inspiroida ja viedä brändiviestiä maailmalle uskoo Reiman markkinointijohtaja Topi Lintukangas.

PING Helsinki on ollut mukana toteuttamassa Reiman Kidventure -kampanjaa ja välittämässä Reiman viestiä vaikuttajien kautta kymmenille miljoonille ihmisille ympäri maailman.

Tarinat ihmiseltä ihmiselle ratkaisevat

Me PING Helsingissä uskomme, että jatkuvasti muuttuvassa mediaympäristössä jyvät akanoista erottaa nimenomaan Human 2 Human -markkinointi: tarinat, sisällöt ja viestit ihmiseltä ihmiselle. Sosiaalisessa mediassa hyvinkin nopeasti ja globaalisti leviävät keskustelut eivät ole entiseen tapaan hallittavissa. Toisaalta oikeanlaisten vaikuttajien avulla voidaan lyhyessä ajassa saavuttaa merkittävää vaikuttavuutta halutussa kohdeyleisössä, kuten Reiman ennakkoluuloton esimerkki osoittaa.

Asetelma on mielenkiintoinen ja se tarjoaa ketterille ja rohkeille yrityksille uudenlaisia mahdollisuuksia. Vanhoihin poteroihin ei kannata Human to Human -median aikakaudella kaivautua. Tässä ajassa yrityksen koko liiketoiminnasta on tullut media, ja jokainen potentiaalinen asiakas voi toimia tehokkaana myynnin edistäjänä.

Kuka osaa tunnistaa relevantit vaikuttajat ja tehdä yhteistyötä, joka muuttuu oikeasti liiketoiminnaksi? Miten yhteistyötä tulisi mitata? Minkälaisia tavoitteita asettaa? Miten hyödyntää vauhdilla kehittyvää teknologiaa ja markkinoinnin automatisaatiota? Mikä on perinteisten medioiden rooli tässä palapelissä, kun yhä useampi yritys ryhtyy luomaan ja johtamaan omia yleisöitään muodostaen omia medioita?

Näihin kysymyksiin PING Helsinki haluaa yhdessä laajan asiantuntijoista ja kumppaniyrityksistä koostuvan verkoston kanssa tarjota vastauksia, ratkaisuja ja ennakkoluulottomia ideoita.

Oletko valmis kohtaamaan sisäisen Business Hippiesi?

PING Festival 8.5.2018 tuo Helsinkiin joukon eturivin digitaalisen Human to Human markkinoinnin osaajia Suomesta ja maailmalta. Keynote puhujien joukossa nähdään mm. futuristi Anne Lise Kjaer sekä brändistrategi Nick Westergaard. Toivotamme Sinut tervetulleeksi mukaan PING Helsingin tapahtumiin sekä Facebook-yhteisöömme keskustelemaan mikrovaikuttajista, kehittämään monipuolisempaa yhteistyötä vaikuttajien kanssa ja tuomaan vaikuttajamarkkinointi osaksi liiketoimintastrategiaa. Haluamme auttaa yritystänne kohtaamaan ihmisiä, jotka ovat teille relevantteja - niin livenä, verkossa kuin perinteisten medioiden välityksellä.

Tarjoamme IAB:n jäsenille etuhintaisen lipun 590 € (norm. 650 €). Lunasta lippusi tästä!

Halataan viimeistään toukokuun PING Festivalissa.

Kirjoittaja Inna-Pirjetta Lahti on vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijayritys PING Helsingin perustaja, perhematkailubloggaaja (www.lapsiperheenmatkat.fi) ja työmatkapyöräilijä. Hän uskoo liiketoiminnan tuloksellisuuden perustuvan aitoihin kohtaamisiin, yhdessä koettuihin elämyksiin sekä koskettaviin sisältöihin.

16.08.2024

Mittaa edes tätä!

Luova televisiomainos tai tykätty videoklippi somessa - tärkeitä keinoja rakentaa yrityksen brändiä ja saada yritys asiakkaiden ajatuksiin. Pidetty mainos tarkoittaa tunnistettua tuotetta ja yritystä! Tuloksellisen liiketoiminnan kannalta on myös ymmärrettävä sisältöjen toimivuus yrityksen omien tavoitteiden näkökulmasta, ja miten mitata onnistumista. Kokosimme tähän artikkeliin markkinoinnin ammattilaisten ajatuksia mittaamisen minimaalisesta työkalupakista: mitä kannattaa huomioida mittareiden valinnassa, mitä datan lähteitä tyypillisesti tarvitaan, ja mitä asioita ei mittaamalla suoraan havaitse.

lue lisää

09.08.2024

Missä menet Retail media?

IAB Europen (2024) päivitetyn arvion mukaan Retail mediaan käytettävät investoinnit tulevat kasvamaan lähes 22:een miljardiin euroon vuoteen 2026 mennessä. Retail median kasvu Euroopassa vuodesta 2022 vuoteen 2023 arvioidaan olleen +30,2% samalla kun digitaalinen mainosmarkkina kasvoi +11.1%. Viime vuosina vahvaa kasvua osoittaneet video- ja sosiaalisen median mainonta kasvoivat niin ikään 20.9% ja 18.2%, josta saammekin kontekstin Retail median kulmaluvulle.

lue lisää

02.07.2024

IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.

lue lisää

01.07.2024

IAB Jäsenesittely: Emmi Vilkanen ja SeenThis

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Emmi Vilkanen ja SeenThis

lue lisää