Icon
Vuoden IABloggaaja - Tuomas Avonius! IABlogi

Vuoden IABloggaaja - Tuomas Avonius!

15.03.2013 | Marko Siltala

IABlogin lanseerauksesta on nyt kulunut tasan vuosi – onnea siis digitaaliselle yksivuotiaalle! Tätä on vaikeaa uskoa, sillä välillä tuntuu kuin olisimme juuri olleet pohtimassa nimeä uudelle verkkomainontaa käsittelevälle blogille IAB:n edustajien sekä vahvasti blogin työmiehenä toimineen Jari Jaannon kanssa.

Synttäreiden yhteydessä on aloitettu perinne, jonka tiimoilta bloggaajien keskuudesta on valittu vuoden IABloggaajaksi Iltalehden Tuomas Avonius – paljon onnea siis myös Tuomakselle! Vuoden aikana IABlogin kirjoittajakaartiin on valikoitunut 14 eri digimarkkinoinnin ammattilaista, jotka ovat tuottaneet viikoittain sisältöä IABlogiin.

Vuoden IABloggaaja valinnasta

Oma tehtäväni oli valita bloggaajien keskuudesta kolme finalistia palkintoraadin tarkasteltavaksi. Raatiin kuului lisäkseni IAB:n toiminnanjohtaja Birgitta Takala ja markkinointipäällikkö Krista Reimaa. Ulkopuolisena asiantuntijana raadissa toimi tietokirjailija, viestinnän kouluttaja ja blogiasiantuntija Katleena Kortesuo, joka myös itse bloggaa IABlogissa.

Ensisijaisena valintaperusteena oli monipuolinen ja objektiivisesta näkökulmasta toteutettu, ajankohtaisen verkkomainonnan asialla toimivan sisällön tuottaminen. Arviointiin vaikutti myös aktiivinen bloggaaminen sekä yleinen ammattimainen työskentely, kuten tekstin sujuvuus, kuvien käyttö sekä esim. postausaikataulujen noudattaminen.

Tuomas on toiminut vakituisena bloggaajana IABlogissa miltei heti sen lanseerauksesta lähtien. Hänet kutsuttiin aluksi bloggaamaan video – ja brändimainonnasta, jonka jälkeen hän on aktiivisesti laajentanut postauksiaan myös muihin aiheisiin. Tänä aikana hänen postauksensa ovat jatkuvasti parantuneet, ollen toinen toistaan mielenkiintoisempia. Voimmekin mielenkiinnolla jäädä odottamaan hänen tulevia postauksiaan.

Katleena Kortesuo luonnehti voittajaa seuraavasti: "Tuomas hyödyntää postauksissaan runsaasti taustatietoa ja tilastoja, jotka hän osaa kytkeä arkipäivään. Hän käyttää selkeästi etenevää kieltä ja napakoita lauserakenteita. Myös postausten aiherajaus on sopivan tiivis. Tuomaksella oli ehdokkaista elävin kielenkäyttö, monipuolisin aihevalikoima ja selkein rakenne postauksissaan".

Ensi vuoden IABloggaaja etsintäkuulutettu

Pitkäjänteisesti kehittyvälle verkkomainonnan asiantuntijablogille on nyt luotu vakaa pohja. Tulemme kutsumaan lisää uusia asiantuntijoita bloggaamaan ajankohtaisista aiheista. Tästä syystä tulevan vuoden IABloggaaja tultaneen valitsemaan vieläkin isommasta bloggaajakaartista. Mikäli haluat liittyä IABlogin bloggaajarinkiin, vinkata sopivaa aihetta tai ehdottaa vaikkapa jotakuta toista bloggaajaksi, ota yhteyttä allekirjoittaneeseen.

Vielä kerran, lämpimät onnittelut Tuomakselle!

22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää

13.09.2023

Vaikuttajamarkkinoinnin pulssikysely: Vaikuttajamarkkinoinnin onnistumisen keskiössä arvopohjainen yhteistyö - vastuullisuus ja inhimillisyys korostuvat

Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen osana yrityksen tai organisaation muuta markkinointia ja viestintää on monipuolistunut ja käsiteltävät teemat ovat laajentuneet. Vaikuttajamarkkinointi nähdään nykyään myös merkittävänä vastuullisuusviestinnän keinona ja yritykset etsivät yhteistyökumppaniksi vaikuttajia, jotka jakavat samanlaiset arvot ja näkemykset.

lue lisää

30.08.2023

IAB Finlandin datatyöryhmä kysyi alkuvuodesta markkinasta vuoden 2023 panostuskohteita

Kyselyllä halusimme selvittää, markkinointianalytiikan kontekstissa, mihin organisaatiot tulevat panostamaan vuonna 2023. Vastauksia tähän lyhyeen kyselyyn saatiin yhteensä 90 kappaletta, mainostajien edustaessa suurinta ryhmää (noin 41 %). Selvästi tärkeimmäksi panostuskohteeksi nousi vastauksissa ensimmäisen osapuolen data eli 1st party data.

lue lisää

30.06.2023

Kun kaupan media kohtasi markkinan

Kaupan media on tullut Suomeen lumipalloefektin lailla maailmalla alkaneen trendin voimasta. Yhtäkkiä suomalaisten markkinointipäälliköiden sekä mediasuunnittelijoiden työpöydällä on tämä uusi, myös retail mediaksi kutsuttu kokonaisuus, joka monelle herättää enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.

lue lisää