PubMaticin ohje huutokauppapakettien hyödyntämiseen
Ohjelmallisen ostamisen hyödyt mm. mediatilan ostamisen nopeutumisen ja datankäytön helppouden lisääntymisen osalta ovat kiistattomat. Digimainonnan volyymin kasvaessa ja kampanjoiden tavoitteiden monipuolistuessa muuttuu myös kampanjoiden tekninen toteuttaminen monimutkaisemmaksi. Ostamisen strategiat kehittyvät markkinan mukana esimerkiksi huutokauppapakettien (“auction packages”) kautta. Huutokauppapakettien tavoitteena on mm. luoda käytäntöjä asiakasdatan käyttämiseen mainonnassa sekä tuoda helppoutta kontekstuaalisen mainonnan ostamiseen.
PubMaticin uusi “The Media Buyer’s Guide to Impactful Auction Packages” -dokumentti avaa tarkemmin huutokauppapakettien hyödyntämistä.Oppaasta selviää mm.
- Mitä ovat huutokauppapaketit?
- MIten huutokauppapaketit auttavat oikean kohdeyleisön tavoittamisessa
- Parhaat käytännöt sekä askeleet huutokauppapakettien käytön aloittamiseksi
- Lataa opas täältä
07.03.2024
Ohjelmallinen Gaming 2024
Ohjelmallisessa ostamisessa Gaming eli pelimainonta on yksi tämän vuoden kiinnostavimpia aiheita. Uutta inventaaria mainospaikoille on kertynyt runsaasti ja myös kohderyhmien osalta on monenlaista kattavuutta. Minun oli ilo haastatella RTL AdAlliancen asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa aiheesta. Itse toimin ohjelmallisena asiantuntijana Kinessolla (IPG Mediabrands). Päätimme yhdessä Aleksin kanssa koostaa kaikille uutuutta huokuvan gaming aiheen ympärille key pointit.
lue lisää05.03.2024
Mainostajat ja toimistot mainonnan hiilijalanjäljillä
Digitalisaation ja mainonnan alati kasvavassa maailmassa on yhä tärkeämpää keskittyä vastuullisuuteen. Tämä artikkeli tarjoaa ohjeistuksen siitä, miten yritykset voivat lähteä liikkeelle mainonnan hiilijalanjäljen kanssa.
lue lisää28.02.2024
Pelimainonnan myytinmurtajat
Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.
lue lisää16.02.2024
Julkaisijat mainonnan hiilijalanjäljillä
Vastuullisuus ja ympäristötietoisuus ovat nykyisin yhä tärkeämpiä arvoja – myös mainonnassa. On siis tärkeää, että julkaisijat kiinnittävät tähän riittävästi huomiota. Julkaisijan sitoutuminen vastuullisen toimintaan on tärkeää sekä mainostaja- että kuluttaja-asiakkaille, mutta myös muille markkinoinnin sidosryhmille.
lue lisää