Icon
Kuka on IAB:n hallituksen tuore puheenjohtaja Eliisa Puikkonen? IABlogi

Kuka on IAB:n hallituksen tuore puheenjohtaja Eliisa Puikkonen?

10.02.2022 | IABvieras

Tammikuussa IAB Finlandin hallitukselle valittiin puheenjohtajaksi Eliisa Puikkonen, Elisalta. Halusimme tutustua Eliisaan enemmän ja tietää kuinka hän on päätynyt IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi ja miksi hän kokee yhteistyön IAB:n kanssa tärkeänä. Saamme tietää myös mistä hänen uransa mainonnan ja markkinoinnin parissa on alkanut ja minkälainen suhde nuorella Eliisalla oli viherhommiin.

Kuka on Eliisa Puikkonen ja kuinka olet päätynyt IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi?

Olen Eliisa Elisalta, sipoolainen ja kahden kovaa vauhtia aikuistuvan nuoren äiti. Elisalla työskentelen B2B online palveluiden parissa. Työurani olen tehnyt niin teknologian kuin digitaalisen markkinoinnin parissa. Koen, että molemmilla aloilla on jatkuvasti paljon opittavaa eikä kaiken tiedon omaksuminen ole helppoa yksin. Rinnalleen tarvitsee osaavia alan ihmisiä ja tämän IAB on voinut tarjota matkan varrella. Tästä syystä lähdin vuosi sitten ilolla mukaan IAB hallitukseen ja nyt sain kunnian aloittaa myös puheenjohtajana.

Miksi IAB on sinulle tärkeä, miksi haluat olla mukana IAB:n toiminnassa?

Digimarkkina on jatkuvan muutoksen keskellä ja vauhti on kova. Teknologioita, uusia näkökulmia, sääntöjä ja asetuksia tulee ja menee. Jatkuvasti on tunne, että ei meinaa pysyä vauhdissa mukana. IAB mahdollistaa sen, että tätä tunnetta voi hallita. Seuraamalla IAB:n eri kanavissa sisältöjä, osallistumalla seminaareihin, koulutuksiin tai työryhmiin saan kattavan kuvakulman siitä, mikä puhuttelee markkinaa juuri nyt. Se myös inspiroi ja opettaa. Tämän lisäksi yksi iso anti on muut ihmiset. Verkostoitumalla alan konkareiden kanssa kuulen myös käytäväkeskusteluita, voin sparrailla ja pääsen syventämään omaa osaamistani entisestään.

Mitä haluaisit nähdä tapahtuvan digimarkkinassa tulevina vuosina?

Haluan nähdä, että suomalaiset yritykset pystyvät tarjoamaan kansainvälisille kilpailijoilleen erinomaista vastusta, kun kilpaillaan asiakkaan ajasta ja rahoista. Tämä korostuu erityisesti digitaalisessa ympäristössä. Hyvän asiakaskokemuksen tulee olla kehittämisen keskiössä läpi ostopolun ja yrityksen osaamisen kasvattaminen tästä näkökulmasta on tärkeää.

Kerro lopuksi itsestäsi jokin nippelitieto mitä kukaan muu alan kollega ei sinusta tiedä vielä?

Olen aloittanut työurani mainostoimistosta. Kun kaverit menivät kesätöihin mm. hautausmaalle niin pääsin 14-vuotiaasta lähtien useampana kesänä tutustumaan mainostoimistoalaan, kiitos äitini. Tulihan ne viherhommatkin jossain kohtaa tutuksi, mutta vasta sen jälkeen, kun olin kastellut mainostoimiston tekokukkia niin innokkaasti, että tuli pieni vesivahinko.

04.10.2022

IAB Studio: somekanavien salat 1/2 - TikTok, Snapchat ja Jodel

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin vieraana Ira Vihma Improve Medialta, Joona Haatainen Trootilta ja Riina Ahonen Httpoolilta. Tässä jaksossa puhutaan erilaisista sosiaalisen median kanavista, kuten Jodelista, TikTokista ja Snapchatista. Pasi selvitti myös mikä uusi markkinoille pompannut ilmiö, BeReal, oikein on.

lue lisää

13.09.2022

IAB Studio: Sisältömarkkinointi ja kuumat trendit

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Miran vieraana Ria Vaahto Sanomalta ja Martti Penttilä dentsulta. Tässä jaksossa Ria ja Martti tuovat terveisiä maailmalta sisältömarkkinoinnin seminaareista. Mitä sisältömarkkinoinnille kuuluu ja minkälaisia trendejä maailmalla on nähtävissä.

lue lisää

07.09.2022

Mainoseurojen vaikuttavuus videomainonnan eri kanavissa

Mainoseurojen tuotto on varmasti asia, joka on jokaisen markkinoijan huulilla kampanjasuunnitelmia ja mediavalikkoa rakentaessa - mistä mediakanavista ja ympäristöistä tavoittaa se yleisö sekä ne potentiaaliset asiakkaat, jotka ovat omalle yritykselle kaikista arvokkaimpia?

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää