Icon
KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan! IABlogi

KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!

11.03.2025 | iab

Kaupallinen yhteistyö: Digita

Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?

Pasin kanssa studiossa keskustelemassa ovat Tom Jungell Digitasta ja Sauli Asikainen MTV:ltä, jotka avaavat TV-markkinan murrosta, uusien teknologioiden mahdollisuuksia ja HD-siirtymän vaikutuksia mainontaan.

Jakson aikana pureudumme muun muassa:

  • Mitä HD-siirtymä tarkoittaa? Onko vanha telkkari pakko vaihtaa?
  • HbbTV – TV-mainonnan uusi kultakaivos? Dynaamiset mainokset ja interaktiivisuus.
  • TV-mainonnan tulevaisuus – Miten HD ja dataohjattu mainonta muuttavat pelikenttää?
  • Totta vai tarua? Murretaan myytit ja väärinkäsitykset!

Jos työskentelet markkinoinnissa, mainonnassa tai mediassa – tai olet muuten vain kiinnostunut television kehityksestä – tätä jaksoa et halua missata! 

Kuuntele nyt ja pysy kehityksen aallonharjalla! 

 

Katso koko jakso tästä:

 

 

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

 

 

 

27.06.2025

IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?

Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

13.06.2025

IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta

Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.

lue lisää