Icon
IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan IABlogi

IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan

11.12.2024 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.

Ihan ensin mitä retail media oikein on?

Retail media tarkoittaa kauppiaiden ja vähittäismyyjien tarjoamia mainosalustoja, joissa brändit voivat mainostaa tuotteitaan suoraan ostoympäristössä, kuten verkkokaupoissa, mobiilisovelluksissa tai fyysisissä myymälöissä. Tämä sisältää esimerkiksi tuotesijoittelut hakutuloksissa, bannerimainokset ja personoidut tarjoukset, jotka tavoittavat kuluttajat ostohetkellä, kun ostoaikomus on korkeimmillaan. Se yhdistää mainonnan ja myynnin saumattomasti, hyödyntäen kauppiaan asiakasdataa kohdennetun ja tehokkaan markkinoinnin mahdollistamiseksi.

Retail media for all - uusi ja avoin ekosysteemi

Jaksossa Hannaleena ja Teemu kertovat uudesta yhteistyöstään retail median kentällä. Rakenteilla on eräänlainen  Retail Media for All -ratkaisu: avoin ja monipuolinen ekosysteemi, jossa useat eri kuluttajaliiketoiminnan toimijat voivat tarjota mainostajille tehokkaita mediapaikkoja ja tavoittaa ostajat entistä kohdennetummin. Tämä ratkaisu yhdistää eri yritykset – perinteiset vähittäismyyjät, verkkokaupat, palveluntarjoajat ja muut kuluttajakeskeiset liiketoiminnat – tarjoten innovatiivista mediaa, joka on helposti saavutettavissa kaikille mainostajille. 

 

Kuuntele ja/tai katso jakso niin pysyt retail median pyörteissä mukana!

 

Katso koko jakso tästä:

 

 

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

 

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 


 

15.01.2025

IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit

IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.

lue lisää

08.01.2025

IAB Jäsenesittely: ePrice ja Jaakko Sipola

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa ePrice ja Jaakko Sipola

lue lisää

07.01.2025

IAB Jäsenesittely: Integral Ad Science and Björn Österman

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Integral Ad Science and Björn Österman

lue lisää

07.01.2025

IAB Jäsenesittely: OIKIO ja Hanna Länsivuori

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa OIKIO ja Hanna Länsivuori

lue lisää