
IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan
Kaupallinen yhteistyö: Aller
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.
Ihan ensin mitä retail media oikein on?
Retail media tarkoittaa kauppiaiden ja vähittäismyyjien tarjoamia mainosalustoja, joissa brändit voivat mainostaa tuotteitaan suoraan ostoympäristössä, kuten verkkokaupoissa, mobiilisovelluksissa tai fyysisissä myymälöissä. Tämä sisältää esimerkiksi tuotesijoittelut hakutuloksissa, bannerimainokset ja personoidut tarjoukset, jotka tavoittavat kuluttajat ostohetkellä, kun ostoaikomus on korkeimmillaan. Se yhdistää mainonnan ja myynnin saumattomasti, hyödyntäen kauppiaan asiakasdataa kohdennetun ja tehokkaan markkinoinnin mahdollistamiseksi.
Retail media for all - uusi ja avoin ekosysteemi
Jaksossa Hannaleena ja Teemu kertovat uudesta yhteistyöstään retail median kentällä. Rakenteilla on eräänlainen Retail Media for All -ratkaisu: avoin ja monipuolinen ekosysteemi, jossa useat eri kuluttajaliiketoiminnan toimijat voivat tarjota mainostajille tehokkaita mediapaikkoja ja tavoittaa ostajat entistä kohdennetummin. Tämä ratkaisu yhdistää eri yritykset – perinteiset vähittäismyyjät, verkkokaupat, palveluntarjoajat ja muut kuluttajakeskeiset liiketoiminnat – tarjoten innovatiivista mediaa, joka on helposti saavutettavissa kaikille mainostajille.
Kuuntele ja/tai katso jakso niin pysyt retail median pyörteissä mukana!
Katso koko jakso tästä:
Kuuntele koko jakso tästä:
Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
27.06.2025
IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?
Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää13.06.2025
IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää