
IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua?
Tervetuloa kuuntelemaan uusinta IAB Studio podcast-jaksoa, jossa syvennymme ohjelmallisen mainonnan ajankohtaisiin teemoihin ja trendeihin! Pasin kanssa studiossa mukana ovat alan asiantuntijat Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta. Juuli ja Miia jakavat näkemyksensä IAB:n tutkimuksesta, joka kartoittaa ohjelmallisen mainonnan nykytilaa ja trendejä Suomessa.
Mitä ohjelmallisen mainonnan osaajat pitävät vuoden 2024 tärkeimpinä trendeinä? Miten tekoäly vaikuttaa tulevaisuudessa mainonnan tehokkuuteen? Entä miksi osaajien saatavuus nousee keskeiseksi kasvun esteeksi? Juuli ja Miia vastaavat näihin kysymyksiin ja ottavat kantaa myös kuumaan keskusteluun: onko Suomi todella ohjelmallisen kehitysmaa vai jotain aivan muuta?
Jakson aikana pureudutaan tutkimustuloksiin väittämien kautta – kuulet suoraan asiantuntijoilta, mikä on totta ja mikä tarua. Lisäksi keskustelemme digitaalisen ulkomainonnan kehityksestä, retail median roolista sekä siitä, miten ala varautuu kolmannen osapuolen evästeiden poistumiseen
Kuuntele ja pysy kartalla ohjelmallisen mainonnan tulevaisuuden näkymistä! Tämä jakso tarjoaa arvokasta tietoa niin markkinointialan ammattilaisille kuin kaikille aiheesta kiinnostuneille.
Jakso on nyt kuunneltavissa!
Katso koko jakso tästä:
Kuuntele koko jakso tästä:
Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
06.02.2025
Miksi et voi olla huomioimatta Retail mediaa vuonna 2025?
Muistaako kukaan viime vuodelle ennustettuja mediatrendejä ja "ennusteita"? Todennäköisesti suurin osa osaisi sanoa AI:n, mutta mitä muuta? Kuinka monelle trendille tai ennusteelle annetaan aito mahdollisuus toteutua yhden vuoden aikana - nopeasti ohi menevässä vuodessa.
lue lisää06.02.2025
Pelimainonnan myytinmurtajat osa 2
Pelimainonnan ympärillä pyörii edelleen sitkeitä myyttejä, jotka eivät vastaa tämän päivän digitaalisen pelaamisen todellisuutta. Vaikka gaming-mainonta on jo vakiinnuttanut paikkansa tehokkaana markkinointikanavana, monet brändit saattavat yhä aliarvioida sen monipuolisuuden ja kohderyhmien laajuuden. Pelaaminen ei ole enää vain nuorten harrastus, eikä pelimainonta rajoitu vain tiettyihin genreihin tai alustoihin. Tässä artikkelissa jatkamme yleisten harhaluulojen purkamista ja tuomme esiin pelimainonnan kehittyviä mahdollisuuksia, jotka tarjoavat brändeille entistä tehokkaampia tapoja tavoittaa ja sitouttaa yleisöjä.
lue lisää23.01.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa
Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin.
lue lisää20.01.2025
IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua?
Tervetuloa kuuntelemaan uusinta IAB Studio podcast-jaksoa, jossa syvennymme ohjelmallisen mainonnan ajankohtaisiin teemoihin ja trendeihin! Pasin kanssa studiossa mukana ovat alan asiantuntijat Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta.
lue lisää