
IAB Studio: Erotu joukosta pelimainonnalla
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studioon päästettiin pelimainonnan ammattilaisia: Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Patrik Hautala GroupM:ltä ja Stina Bäckman Telialta.
Tervetuloa uuteen IAB Studio jakson pariin, jossa sukellamme pelien maailmaan ja niiden kasvavaan rooliin mainos- ja mediaympäristössä! Tässä jaksossa Aleksi, Patrik ja Stina puhuu pelien roolista mainos- ja mediaympäristönä, sekä kuinka peliympäristöt otetaan osaksi mediasuunnittelua. He murtavat mm. kohderyhmämyytin, jonka mukaan pelimainonnalla tavoittaa vain nuoria miehiä eikä se sovi brändimainostajalle. Keskustelemme mobiilipelien valtavasta potentiaalista tavoittavuuden näkökulmasta ja pohdimme, miksi mainostajat eivät uskalla lähteä isommin testaamaan.
Liity keskusteluun ja kuule, miten pelit ovat muuttumassa keskeiseksi osaksi mainosmaailmaa ja miten brändit voivat hyödyntää tätä kasvavaa alustaa parhaalla mahdollisella tavalla. Tämä jakso on täynnä oivalluksia ja vinkkejä niin markkinoijille kuin kaikille peleistä kiinnostuneille!
Kuuntele koko jakso tästä:
27.06.2025
IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?
Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.
lue lisää13.06.2025
IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää05.06.2025
IAB Insider: Mittaaminen, mallinnus ja markkinoinnin tarkoitus – tervetuloa mukaan kasvuun
Tervetuloa kuuntelemaan IAB podcastia! Kolmannen kauden toisessa jaksossa sukellamme markkinoinnin nykytilaan ja tulevaisuuteen yhdessä dentsun kokeneiden asiantuntijoiden Juha Halmesvaaran ja Gabriel Mäkelän kanssa. Juontajana toimii IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
lue lisää30.05.2025
IAB Insider: New Life of the Living Room – mitä suomalainen katsoo?
Tervetuloa uuden IAB Insider jakson pariin. Tästä starttaa IAB Podcastien 3. tuotantokausi! Tässä jaksossa sukelletaan syvälle olohuoneeseen – tai tarkemmin sanottuna sen ruutuun. Aiheena on televisiomainonnan tulevaisuus ja Connected TV:n (CTV) kasvava merkitys suomalaisessa mediamaisemassa.
lue lisää