
IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus
IAB:n vuoden 2023 painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa. Kattoteemana on digimainonnan vastuullisuus ja muut painopisteet ovat digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattaminen, verkkokauppamarkkinointi sekä mainonnan kohdentaminen ja mittaaminen. IAB:n toiminnassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä jäseniä sekä Industry ja Premium -kumppaneita.
”IAB:lle on rakennettu oivalliset painopisteet. Ja mikä tärkeintä, ne koostettiin kuuntelemalla jäsenistöä. Painopisteissä yhdistyy IAB:n perinteet mainonnan kohdentamisen ja mittaamisen kautta sekä hieman uudemmat teemat kuten verkkokauppa. Lisäksi on ollut mahtavaa huomata miten kiinnostus IAB:ta kohtaa on kasvanut vuosi vuodelta, vaikka meidän kaikkien toimintaympäristö on aivan muuta kuin stabiili. Digitalisoitumisen vauhti on nopeutuva ja se näkyy IAB:n jäsenmäärän kasvussa sekä suuressa kysynnässä Industry ja Premium -jäsenyyksiä kohtaan”, kommentoi IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
IAB Finlandin Industry Partnereina vuonna 2023 ovat Adform, Alma Media, Sanoma, SOK Smart Marketing ja uusin tulokas Clear Channel. Premium Partnereita on mukana ennätyksellisesti kaksitoista: Bauer, dentsu, Digita, DoubleVerify, JCDecaux, Httpool, Playable, Pubmatic, Schibsted, Smartclip/RTL, TietoEVRY ja Tulos Helsinki.
IAB:n toiminnan ytimessä ovat työryhmät, joita tänä vuonna on kaksitoista. Uusimpina työryhmätulokkaina päivänvalon näkevät Retail median sekä pelimainonnan (gaming) -työryhmät. Kaikki IAB:n jäsenyritykset ovat tervetulleita mukaan työryhmiin ja lisätietoja antavat pasi.raassina@iab.fi sekä mira.vaurula@iab.fi
IAB Finlandin työryhmät 2023:
- Tietosuoja
- Videomainonta
- Ohjelmallinen
- Sisältömarkkinointi
- Vastuullinen digimainonta
- Martech
- Digital Audio
- Digitaalinen ulkomainonta
- Sosiaalisen median mainonta
- Data
- Retail media
- Gaming
Pasi Raassina
Toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi
25.04.2025
KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa
KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.
lue lisää24.04.2025
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,
lue lisää17.04.2025
KonversiO-Optimistit: High Impact – Pelastaako uusi formaatti bannermainonnan?
Tervetuloa kuuntelemaan IAB Finlandin KonversiO-Optimistit -podcastia, jossa sukellamme display-mainonnan syövereihin ja nostamme pöydälle high impact -mainosformaatit. Mitä ne oikeastaan ovat? Mitä myyttejä niihin liittyy? Ja ennen kaikkea – voivatko ne pelastaa väsähtäneen bannermainonnan?
lue lisää08.04.2025
REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.
lue lisää