Icon
AUKI ON: IABlogi – verkkomainonnan asialla IABlogi

AUKI ON: IABlogi – verkkomainonnan asialla

14.03.2012 | Marko Siltala

Hyvä lukija - tervetuloa IABlogin pariin! Luet juuri auenneen blogin ensimmäistä postausta, jossa käsitellään sen tarkoitusta ja tavoitteita. Tämän postauksen jälkeen jatkamme bloggaajaprofiileilla, joissa IABlogin bloggaajat esittelevät itsensä tarkemmin.

IABlogi (Interactive Advertising Blog) on verkkomainonnan asialla toimiva foorumi, joka on samalla tarkoitettu IAB Finlandin työvälineeksi ja informaatiokanavaksi. Blogin tavoitteena on tarjota lukijoille säännöllisesti vaihtuvaa sisältöä verkkomainonnasta. Sen ideana on lisätä keskustelua ja tietämystä alaan liittyen sekä osaltaan edistää sen kehitystä Suomessa. Seuraavassa IABlogista pähkinänkuoressa:

Mitä?

  • Uusi verkkomainonnan blogi IAB Finlandin sivuilla
  • Teemana verkkomainonta ja kaikki sen osa-alueet
  • Suunnattu kaikille alan toimijoille sekä siitä kiinnostuneille
  • Blogin pitkäjänteinen kehitystyö on alkanut helmikuussa 2012

Miksi?

  • Halutaan tarjota asiantuntijoille kätevä tapa blogata omista erityisaiheista omalla tahdilla
  • Kaivataan luotettavaa ja puolueetonta foorumia, jossa saa äänensä kuuluviin
  • Pyritään lisäämään keskustelua ja edistämään alan kehitystä
  • Odotetaan uutta tehokasta työkalua ja informaatiokanavaa IAB:lle

Miten?

  • Vakituisten ja vierailevien bloggaajien tuottama sisältöä
    • Vakituiset bloggaavat säännöllisesti omista erityisaiheistaan
    • Vierailevat bloggaavat kutsuttaessa ajankohtaisista pinnalla olevista aiheista
  • IAB tarjoaa bloggaajille kirjoitusten oikolukupalvelun
  • Blogia markkinoidaan mm. tekemällä siitä nostoja IAB:n uutiskirjeeseen
  • Pääbloggaaja koordinoi IABlogia:
    • Kutsuu haastateltavia ja koordinoi blogiaikatauluja
    • Kerää blogiin hyötytietoa ja bloggaa sen hankinnasta
    • Bloggaa itse säännöllisesti painottaen display-mainontaa

Mihin vaikuttaa?

  • Saadaan asiantuntijoiden ja heidän yrityksensä ääni kuuluviin IABlogin kautta
  • Luodaan pitkäjänteisesti kehittyvää verkkomainontaa edistävä foorumi
  • Tarjotaan kätevä tapa blogata sekä lisätä alaa edistävää tietoisuutta ja keskustelua
  • Kehitetään IAB:n sivuille uusi työkalu ja tapa tarjota säännöllisesti vaihtuvaa sisältöä

Tervetuloa IABlogin pariin!

05.12.2022

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa 2023

IAB Finlandin syyskokouksessa 30.11.2022 päätettiin tulevan vuoden painopisteistä ja valittiin yhdistykselle uusi hallitus. Vuonna 2023 IAB Finlandin kattoteema on digimainonnan vastuullisuus ja IAB:n kaksitoistahenkisessä hallituksessa on medioiden sekä palveluntarjoajien lisäksi mukana ennätysmäärä mainostajia.

lue lisää

18.11.2022

Videomainonnalla menee kovaa Euroopassa ja Suomessa

IAB Europe julkaisee vuosittain AdEx Bencmark raportin, joka mittaa ja arvioi Euroopan digitaalisen mainonnan panostuksia kattaen kaikkiaan 28 eri markkinaa. Tästä täydessä AdEx raportissa kuvataan eri formaattien ja kanavien vaikutukset Euroopan digitaaliseen mainontaan, joka päätyi 30,5 prosentin vuotuiseen kasvuun vuonna 2021. Euroopan koko digitaalisen mainonnan panostukset olivat vuonna 2021 92 miljardia euroa.

lue lisää

15.11.2022

IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

lue lisää

01.11.2022

Miten julkaisija voi aloittaa brand safety -työn?

Bränditurvallisuus eli brand safety on ollut digitaalisessa mainonnassa puheenaiheena jo vuosia. Sen tärkeys on vain korostunut viime vuosien tapahtumien - maailmanlaajuisen pandemian sekä Ukrainassa sodittavan sodan – takia. Varsinkin uutismediat ovat joutuneet arvioimaan tarkasti millaisessa sisällössä on sopivaa näyttää mainontaa, ja onko asiassa niin sanottuja harmaan sävyjä. Toinen tärkeä alue bränditurvallisuuden kannalta ovat palvelut, joissa sisältö on kävijöiden itse tekemää ja julkaisemaa, kuten myynti-ilmoitukset, blogit, vlogit yms., jotka kaikessa runsaudessaan voivat olla aivan laidasta laitaan; erittäin turvallista, tai erittäin haitallista brändeille.

lue lisää