Icon
AUKI ON: IABlogi – verkkomainonnan asialla IABlogi

AUKI ON: IABlogi – verkkomainonnan asialla

14.03.2012 | Marko Siltala

Hyvä lukija - tervetuloa IABlogin pariin! Luet juuri auenneen blogin ensimmäistä postausta, jossa käsitellään sen tarkoitusta ja tavoitteita. Tämän postauksen jälkeen jatkamme bloggaajaprofiileilla, joissa IABlogin bloggaajat esittelevät itsensä tarkemmin.

IABlogi (Interactive Advertising Blog) on verkkomainonnan asialla toimiva foorumi, joka on samalla tarkoitettu IAB Finlandin työvälineeksi ja informaatiokanavaksi. Blogin tavoitteena on tarjota lukijoille säännöllisesti vaihtuvaa sisältöä verkkomainonnasta. Sen ideana on lisätä keskustelua ja tietämystä alaan liittyen sekä osaltaan edistää sen kehitystä Suomessa. Seuraavassa IABlogista pähkinänkuoressa:

Mitä?

  • Uusi verkkomainonnan blogi IAB Finlandin sivuilla
  • Teemana verkkomainonta ja kaikki sen osa-alueet
  • Suunnattu kaikille alan toimijoille sekä siitä kiinnostuneille
  • Blogin pitkäjänteinen kehitystyö on alkanut helmikuussa 2012

Miksi?

  • Halutaan tarjota asiantuntijoille kätevä tapa blogata omista erityisaiheista omalla tahdilla
  • Kaivataan luotettavaa ja puolueetonta foorumia, jossa saa äänensä kuuluviin
  • Pyritään lisäämään keskustelua ja edistämään alan kehitystä
  • Odotetaan uutta tehokasta työkalua ja informaatiokanavaa IAB:lle

Miten?

  • Vakituisten ja vierailevien bloggaajien tuottama sisältöä
    • Vakituiset bloggaavat säännöllisesti omista erityisaiheistaan
    • Vierailevat bloggaavat kutsuttaessa ajankohtaisista pinnalla olevista aiheista
  • IAB tarjoaa bloggaajille kirjoitusten oikolukupalvelun
  • Blogia markkinoidaan mm. tekemällä siitä nostoja IAB:n uutiskirjeeseen
  • Pääbloggaaja koordinoi IABlogia:
    • Kutsuu haastateltavia ja koordinoi blogiaikatauluja
    • Kerää blogiin hyötytietoa ja bloggaa sen hankinnasta
    • Bloggaa itse säännöllisesti painottaen display-mainontaa

Mihin vaikuttaa?

  • Saadaan asiantuntijoiden ja heidän yrityksensä ääni kuuluviin IABlogin kautta
  • Luodaan pitkäjänteisesti kehittyvää verkkomainontaa edistävä foorumi
  • Tarjotaan kätevä tapa blogata sekä lisätä alaa edistävää tietoisuutta ja keskustelua
  • Kehitetään IAB:n sivuille uusi työkalu ja tapa tarjota säännöllisesti vaihtuvaa sisältöä

Tervetuloa IABlogin pariin!

12.03.2025

Näin Suomi bidaa: Alma Media tutki ohjelmallisen mainonnan kenttää Suomessa

Tammikuussa 2025 toteutettu kyselytutkimus keräsi vastauksia 95 ohjelmallisen mainonnan ammattilaiselta, jotka työskentelevät niin mediatoimistoissa kuin mainostajien omissa tradingdeskeissä. Tässä blogikirjoituksessa avaamme tutkimuksen taustoja ja nostamme esiin keskeiset tulokset, jotka valottavat ohjelmallisen mainonnan nykytilaa ja tulevaisuutta Suomen markkinoilla.

lue lisää

11.03.2025

KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!

Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?

lue lisää

04.03.2025

Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim

Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme kolmannessa osassa tapaamme Anne Teeriahon, joka työskentelee ilmoitusmyyntipäällikkönä Suomalainen Lääkäriseura Duodecimissa ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.

lue lisää

04.03.2025

IAB Jäsenesittely: Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi.

lue lisää