
Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi
Dagmarin Chief Business Officer Antti Kallio valittiin tammikuun kokouksessa yksimielisesti IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2024. Varapuheenjohtajan nuijaa tänä vuonna heiluttaa viime vuoden tapaan Kinesson Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava Christopher Fernandez.
“Elämme taas suurta muutoksen aikaa, missä mm. tekoäly, vastuullisuus ja muuttuva lainsäädäntö muokkaavat isosti toimialaamme. IAB:lla on arvokas rooli digimarkkinan vaikuttajana, jotta markkina kasvaa myös tulevina vuosina tasaisesti sekä rikkaasti. Puheenjohtajaroolin otan innolla vastaan, sillä IAB on ollut viime vuosien ajan hienossa kasvussa oikeastaan kaikilla mittareilla tarkasteltuna”, kommentoi Antti Kallio uutta rooliaan.
IAB Finlandin tammikuun hallituksen kokouksessa käytiin puheenjohtajavaalien lisäksi läpi myös vuoden 2024 toimintasuunnitelma sekä painopisteet. Yleisen epävarmuuden lisäksi digimarkkinan suurimmat muutosvoimat vuonna 2024 koostuvat IAB:n mielestä kolmannen osapuolen evästeiden poistumisesta, lainsäädännön tarkentumisesta, tekoälystä sekä asiakaspolkujen muuttumisesta. Muutosvoimiin tuomme selkeyttä jäsenten toiveita kuunnelle seuraavin painopistein:
- Digimainonnan vastuullisuus
- Data ja kohdentaminen
- Tuloksellisuus ja mittaaminen.
“IAB ottaa vuoden 2024 vastaan positiivisin tunnelmin. Uskomme parempaan huomiseen ja siihen, että digimarkkina kasvaa tänä vuonna vuotta 2023 nopeammin. IAB Europen pääekonomisti Daniel Knapp ennustaa Euroopan 2024 digimarkkinan kasvavan peräti lähes kahdensan prosentin vuosivauhdilla. Lisäksi kasvava IAB Finlandin jäsenmäärä, aktiivinen työryhmätoiminta sekä ennätyksellisen kokoonpano IAB:n Industry- ja Premium -kumppaneita luo vuoden alkuun paljon positiivisuutta”, kommentoi IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
Mikäli olet kiinnostunut kuulemaan IAB:sta ja vuoden 2024 suunnitelmista enemmän, ole yhteydessä Toiminnanjohtaja Pasi Raassinaan pasi.raassina@iab.fi, 040 575 3726.
IAB Finlandin työryhmät 2024
- Tietosuoja
- Martech
- Vastuullinen digimainonta
- Ohjelmallinen ostaminen
- Sisältömarkkinointi
- Videomainonta
- Digitaalinen audio
- Digitaalinen ulkomainonta
- Sosiaalisen median markkinointi
- Data
- Retail media
- Gaming
IAB Finland ry:n hallitus 2024
- Adform Software Finland, Jenni Korhonen
- Alma Media, Johanna Vartiainen
- Clear Channel Suomi, Lassi Tolonen
- Dagmar, Antti Kallio
- Elisa, Eliisa Puikkonen
- Kesko, Janne Lehtinen
- Kinesso/Matterkind, Christopher Fernandez
- Neste, Antti Ellonen
- RTL, Aki Ronkainen
- Sanoma, Jaakko Kuivalainen
- SOK Smart Marketing, Jukka Veteläinen
- Veikkaus, Niclas Kourula
Pasi Raassina
Toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi
Antti Kallio
Chief Business Officer / IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja
Dagmar
040 529 8069 /antti.kallio@dagmar.fi
IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 30 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe -yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu
21.03.2025
Mediatoimistojen DOOH suositukset julkaisijoille 2025
IAB:n DOOH-työryhmä on laatinut suositukset siitä, mitä tietoja tarjouksista olisi hyvä löytyä. Suositusten tarkoituksena on helpottaa suunnittelijoiden työtä, vähentää sähköpostiliikennettä ja edistää yhteisten standardien vakiinnuttamista, hyödyttäen kaikkia osapuolia
lue lisää19.03.2025
KonversiO-Optimistit: Totta vai tarua? High Impact -displaymainonnan faktat pöytään
Tervetuloa kuuntelemaan IAB Finlandin podcastia KonversiO-Optimisteja, jossa sukelletaan syvälle digitaalisen mainonnan maailmaan! Tällä kertaa käsittelyssä on kuuma aihe, joka muokkaa Suomen 130 miljoonan euron display-markkinaa: High Impact -mainosformaatit.
lue lisää12.03.2025
Näin Suomi bidaa: Alma Media tutki ohjelmallisen mainonnan kenttää Suomessa
Tammikuussa 2025 toteutettu kyselytutkimus keräsi vastauksia 95 ohjelmallisen mainonnan ammattilaiselta, jotka työskentelevät niin mediatoimistoissa kuin mainostajien omissa tradingdeskeissä. Tässä blogikirjoituksessa avaamme tutkimuksen taustoja ja nostamme esiin keskeiset tulokset, jotka valottavat ohjelmallisen mainonnan nykytilaa ja tulevaisuutta Suomen markkinoilla.
lue lisää11.03.2025
KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!
Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?
lue lisää