
Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi
Dagmarin Chief Business Officer Antti Kallio valittiin tammikuun kokouksessa yksimielisesti IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2024. Varapuheenjohtajan nuijaa tänä vuonna heiluttaa viime vuoden tapaan Kinesson Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava Christopher Fernandez.
“Elämme taas suurta muutoksen aikaa, missä mm. tekoäly, vastuullisuus ja muuttuva lainsäädäntö muokkaavat isosti toimialaamme. IAB:lla on arvokas rooli digimarkkinan vaikuttajana, jotta markkina kasvaa myös tulevina vuosina tasaisesti sekä rikkaasti. Puheenjohtajaroolin otan innolla vastaan, sillä IAB on ollut viime vuosien ajan hienossa kasvussa oikeastaan kaikilla mittareilla tarkasteltuna”, kommentoi Antti Kallio uutta rooliaan.
IAB Finlandin tammikuun hallituksen kokouksessa käytiin puheenjohtajavaalien lisäksi läpi myös vuoden 2024 toimintasuunnitelma sekä painopisteet. Yleisen epävarmuuden lisäksi digimarkkinan suurimmat muutosvoimat vuonna 2024 koostuvat IAB:n mielestä kolmannen osapuolen evästeiden poistumisesta, lainsäädännön tarkentumisesta, tekoälystä sekä asiakaspolkujen muuttumisesta. Muutosvoimiin tuomme selkeyttä jäsenten toiveita kuunnelle seuraavin painopistein:
- Digimainonnan vastuullisuus
- Data ja kohdentaminen
- Tuloksellisuus ja mittaaminen.
“IAB ottaa vuoden 2024 vastaan positiivisin tunnelmin. Uskomme parempaan huomiseen ja siihen, että digimarkkina kasvaa tänä vuonna vuotta 2023 nopeammin. IAB Europen pääekonomisti Daniel Knapp ennustaa Euroopan 2024 digimarkkinan kasvavan peräti lähes kahdensan prosentin vuosivauhdilla. Lisäksi kasvava IAB Finlandin jäsenmäärä, aktiivinen työryhmätoiminta sekä ennätyksellisen kokoonpano IAB:n Industry- ja Premium -kumppaneita luo vuoden alkuun paljon positiivisuutta”, kommentoi IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
Mikäli olet kiinnostunut kuulemaan IAB:sta ja vuoden 2024 suunnitelmista enemmän, ole yhteydessä Toiminnanjohtaja Pasi Raassinaan pasi.raassina@iab.fi, 040 575 3726.
IAB Finlandin työryhmät 2024
- Tietosuoja
- Martech
- Vastuullinen digimainonta
- Ohjelmallinen ostaminen
- Sisältömarkkinointi
- Videomainonta
- Digitaalinen audio
- Digitaalinen ulkomainonta
- Sosiaalisen median markkinointi
- Data
- Retail media
- Gaming
IAB Finland ry:n hallitus 2024
- Adform Software Finland, Jenni Korhonen
- Alma Media, Johanna Vartiainen
- Clear Channel Suomi, Lassi Tolonen
- Dagmar, Antti Kallio
- Elisa, Eliisa Puikkonen
- Kesko, Janne Lehtinen
- Kinesso/Matterkind, Christopher Fernandez
- Neste, Antti Ellonen
- RTL, Aki Ronkainen
- Sanoma, Jaakko Kuivalainen
- SOK Smart Marketing, Jukka Veteläinen
- Veikkaus, Niclas Kourula
Pasi Raassina
Toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi
Antti Kallio
Chief Business Officer / IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja
Dagmar
040 529 8069 /antti.kallio@dagmar.fi
IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 30 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe -yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu
06.02.2025
Miksi et voi olla huomioimatta Retail mediaa vuonna 2025?
Muistaako kukaan viime vuodelle ennustettuja mediatrendejä ja "ennusteita"? Todennäköisesti suurin osa osaisi sanoa AI:n, mutta mitä muuta? Kuinka monelle trendille tai ennusteelle annetaan aito mahdollisuus toteutua yhden vuoden aikana - nopeasti ohi menevässä vuodessa.
lue lisää06.02.2025
Pelimainonnan myytinmurtajat osa 2
Pelimainonnan ympärillä pyörii edelleen sitkeitä myyttejä, jotka eivät vastaa tämän päivän digitaalisen pelaamisen todellisuutta. Vaikka gaming-mainonta on jo vakiinnuttanut paikkansa tehokkaana markkinointikanavana, monet brändit saattavat yhä aliarvioida sen monipuolisuuden ja kohderyhmien laajuuden. Pelaaminen ei ole enää vain nuorten harrastus, eikä pelimainonta rajoitu vain tiettyihin genreihin tai alustoihin. Tässä artikkelissa jatkamme yleisten harhaluulojen purkamista ja tuomme esiin pelimainonnan kehittyviä mahdollisuuksia, jotka tarjoavat brändeille entistä tehokkaampia tapoja tavoittaa ja sitouttaa yleisöjä.
lue lisää23.01.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa
Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin.
lue lisää20.01.2025
IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua?
Tervetuloa kuuntelemaan uusinta IAB Studio podcast-jaksoa, jossa syvennymme ohjelmallisen mainonnan ajankohtaisiin teemoihin ja trendeihin! Pasin kanssa studiossa mukana ovat alan asiantuntijat Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta.
lue lisää