Icon
IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022 IABlogi

IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

26.11.2021

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.


IAB Finlandin vuoden 2022 painopisteissä yhdistyvät tuttu ja turvallinen uuteen ja jännittävään. Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntijana IAB Finland haluaa jatkaa myös ensi vuonna kotimarkkinan tiedottamista mainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen liittyvistä muutoksista. Nopeasti muuttuvassa markkinassa uskomme myös yleisen osaamistason nostamisen ja liiketoimintaymmärryksen olevan tärkeässä osassa digimarkkinan hyvinvoinnin edistämisessä. Myös digitaalisen liiketoiminnan tukeminen mm. asiakasymmärryksen ja verkkokaupan mahdollisuuksien avaamisen kautta on olennainen osa IAB Finlandin vuotta 2022.

IAB Finlandin kaksitoistahenkiseen hallitukseen valittiin Industry Partner -jäsenyyden kautta seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma sekä SOK Media. Vaaleissa IAB Finlandin jäsenyritykset valitsivat hallitukseen myös Dagmarin sekä TietoEVRYn.

”IAB Finlandilla on takana vauhdikas ja työntäyteinen vuosi. Kaikilla mittareilla mitattuna IAB:n toiminta on ottanut oivia askeleita eteenpäin, mutta yhdessä meillä on vielä työtä jäljellä markkinan hyvinvoinnin edistämisessä. Uskon koko digimarkkinan nopeaan kasvuun pandemian jälkeisessä maailmassa ja kasvun kautta IAB:lla on erinomainen mahdollisuus nousta nykyistäkin näkyvämpään, tärkeämpään ja vaikuttavampaan rooliin Suomessa”, kommentoi IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Caroline Nykter.


IAB Finland tarjoaa jäsenilleen monia erinomaisia työryhmiä, joissa yhdessä alan muiden ammattilaisten kanssa kehitetään markkinaa paremmaksi ja tuloksellisemmaksi. Jos olet kiinnostunut liittymään johonkin työryhmistä, niin olethan yhteydessä IAB:n toimistoon (toimisto@iab.fi).


IAB Finlandin työryhmät 2022:

• Tietosuoja
• Markkinointiteknologia
• Mainonnan laatu
• Ohjelmallinen ostaminen
• Sisältömarkkinointi
• Videomainonta
• Digitaalinen audio
• Digitaalinen ulkomainonta
• Sosiaalisen median markkinointi
• Data

IAB Finland ry:n hallitus 2022:

Adform Software Finland, Jan Ketonen
Alma Media, Johanna Vartiainen
Sanoma, Jaakko Kuivalainen
SOK Smart Marketing, Hannaleena Koskinen
Elisa, Eliisa Puikkonen
Iconics, Anna Paimela
Matterkind, Christopher Fernandez
Kesko, Caroline Nykter
Posti Group, Teemu Suominen
Relevant Digital, Petri Kokkonen
Dagmar, Antti Kallio
TietoEVRY, Hanna Jerkku


Uuden hallituksen toimintakausi alkaa 1.1.2022 ja hallitus valitsee uuden puheenjohtajan sekä varapuheenjohtajan vuoden ensimmäisessä kokouksessa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:


Pasi Raassina
Toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi


Caroline Nykter
Director, Digital Marketing and Marketing Development
Kesko Oyj
050 313 5579 / caroline.nykter@kesko.fi

IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 27 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe -yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu

02.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1

Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.

lue lisää

28.04.2025

IAB Jäsenesittely: Broman Group Oy ja Seppo Niemelä

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Broman Group Oy ja Seppo Niemelä

lue lisää

25.04.2025

KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa

KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää