
IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.
Ihan ensin mitä retail media oikein on?
Retail media tarkoittaa kauppiaiden ja vähittäismyyjien tarjoamia mainosalustoja, joissa brändit voivat mainostaa tuotteitaan suoraan ostoympäristössä, kuten verkkokaupoissa, mobiilisovelluksissa tai fyysisissä myymälöissä. Tämä sisältää esimerkiksi tuotesijoittelut hakutuloksissa, bannerimainokset ja personoidut tarjoukset, jotka tavoittavat kuluttajat ostohetkellä, kun ostoaikomus on korkeimmillaan. Se yhdistää mainonnan ja myynnin saumattomasti, hyödyntäen kauppiaan asiakasdataa kohdennetun ja tehokkaan markkinoinnin mahdollistamiseksi.
Retail media for all - uusi ja avoin ekosysteemi
Jaksossa Hannaleena ja Teemu kertovat uudesta yhteistyöstään retail median kentällä. Rakenteilla on eräänlainen Retail Media for All -ratkaisu: avoin ja monipuolinen ekosysteemi, jossa useat eri kuluttajaliiketoiminnan toimijat voivat tarjota mainostajille tehokkaita mediapaikkoja ja tavoittaa ostajat entistä kohdennetummin. Tämä ratkaisu yhdistää eri yritykset – perinteiset vähittäismyyjät, verkkokaupat, palveluntarjoajat ja muut kuluttajakeskeiset liiketoiminnat – tarjoten innovatiivista mediaa, joka on helposti saavutettavissa kaikille mainostajille.
Kuuntele ja/tai katso jakso niin pysyt retail median pyörteissä mukana!
Katso koko jakso tästä:
Kuuntele koko jakso tästä:
Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
IABlogin Facebook kommentit

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?
lue lisää20.05.2025
Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?
Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?
lue lisää24.04.2025
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,
lue lisää08.04.2025
REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.
lue lisää28.03.2025
IAB Finlandin toiminnanjohtaja vaihtuu – uuden vetäjän haku käynnissä
IAB Finlandin pitkäaikainen toiminnanjohtaja Pasi Raassina on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Raassina jättää tehtävänsä ottaakseen vastaan uuden uramahdollisuuden. Hän jatkaa kuitenkin toiminnanjohtajana elokuun puoleenväliin asti varmistaakseen sujuvan siirtymävaiheen seuraajalleen.
lue lisää