Icon
Digimainonnallakin on hiilijalanjälki - Alma Media mittaa sen Uutiset & blogi

Digimainonnallakin on hiilijalanjälki - Alma Media mittaa sen

19.06.2023 | IABvieras

Alma Media on aloittanut digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälki raportoidaan osana kampanjoiden tuloksia ja sen mittaaminen toteutetaan yhteistyössä kansainvälisen, mittaamiseen erikoistuneen Scope3:n kanssa.


Mittaamisen ja raportoinnin tavoitteena on auttaa mainostajia tunnistamaan digimainonnan aiheuttaman hiilijalanjäljen syntyyn vaikuttavat tekijät ja rohkaista valitsemaan vähemmän ympäristöä kuormittavia mainonnan ratkaisuja. Digimainonnan hiilijalanjälkeen vaikuttavat mainonnan ostamisen tapa ja teknologiat, luovan mainosaineiston jakelu, kulutetun median jakelu sekä käyttäjän laite.

Lue lisää hiilijalanjäljen mittaamisesta digimainonnassa >>

Webinaarista lisää tietoa

Katso tallenne Alman Digimainonnallakin on hiilijalanjälki -webinaarista ja ota selvää muun muassa siitä, miten digimainonnan jättämä jälki vertautuu ei-digimuotoisen mainonnan jalanjälkiin.

Katso webinaaritallenne täältä >>

Webinaarissa kuullaan Alman vastuullisuudesta ja matkasta digimainonnan hiilijalanjäljen mittaamiseen. Esiintyjinä Alma Median viestintä- ja brändijohtaja Elina Kukkonen sekä Alma Mediaratkaisuiden markkinointijohtaja Sampo Koskinen. Äänessä on myös hiilijalanjäljen mittaamiseen erikoistuneen Scope3-yrityksen Head of Customer Success Gui Kfouri.

Hanna Stranius
Markkinointipäällikkö
Alma Mediaratkaisut

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää