Markkinoinnin automaatio verkko- ja kivijalkakaupoille
Markkinoinnin automaatio verkko- ja kivijalkakaupoille
Aika: 1 pvä | To 31.3.2022 klo 9-15.30
Verkkokoulutus
Teknologiariippumaton koulutus verkko- ja kivijalkakaupoille. Sinun ei tarvitse osata valmiiksi mitään aiheen parista.
Markkinoinnin automaatio hoitaa väsymättä asiakkaitasi ja saattelee prospekteja kohti ensimmäistä ostoa. Sen avulla lisäät myyntiä uusille ja nykyisille asiakkaille ja tarjoat luottamusta herättäviä asiakaskokemuksia.
Lähde nyt koko päivän koulutukseen nostamaan markkinoinnin automaation osaamistasi. Sinun ei tarvitse osata valmiiksi mitään aiheen parista
Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Tässä koulutuksessa keskitymme verkko- ja kivijalkakauppoihin. Koulutus sopii sinulle, jos asiakas ostaa sinulta itsepalveluna ja haluat kehittää myyntiä ja asiakaskokemusta.
Tämä verkkokoulutus on sinua varten, jos:
- olet markkinoinnin tai verkkokaupan ammattilainen ja haluat syventää markkinoinnin automaation osaamistasi
- et ole varma, miten yrityksesi voisi parhaiten hyötyä markkinoinnin automaatiosta
- haluat ymmärtää markkinoinnin automaatiota sekä yleisellä tasolla että kuulla runsaasti käytännön esimerkkejä ja parhaita käytäntöjä.
Koulutuksen hyödyt:
- Ymmärrät, mitä markkinoinnin automaatiolla voi saada aikaan.
- Tiedät, miten saat tehokkaan lähdön markkinoinnin automaation hyödyntämiseen.
- Vältät yleisimmät sudenkuopat markkinoinnin automaatiossa.
- Opit hyödyntämään asiakas- ja ostodataa monipuolisella tavalla.
- Osaat vertailla markkinoinnin automaation järjestelmiä kriittisesti, jolloin vältät kalliit virheostokset.
Kouluttajasi
Susanna Junnila, Senior Consultant, Partner
Kouluttajasi Susanna Junnila on markkinoinnin automaation ja oman median optimoinnin moniosaaja.
Susannalla on kokemusta markkinoinnin automaation rakentamisesta mm. kansainvälisesti toimiville B2B-yrityksille, kuluttajabrändeille ja kolmannelle sektorille. Kokemus markkinointiautomaation työkaluista ulottuu kevyistä ratkaisuista aina enterprise-järjestelmiin saakka.
Koulutuksen hinta
Hinta |
|
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) | 472 € + alv |
Ei-jäsen | 590 € + alv |
IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen.
Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.
Ohjelma
Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
Pienempiä taukoja pidetään noin tunnin välein.
8.40–9.00 Aamukahvit virtuaalitilassa
Kouluttaja liittyy linjoille 8.40. Voit testata omaa yhteyttäsi ja tulla nauttimaan aamukahvit linjoille ennen koulutuksen alkua.
9.00–9.45 Mitä markkinoinnin automaatio on – ja mitä se ei ole?
Miksi markkinoinnin automaatio on tärkeämpää kuin koskaan
Kiinnostuneiden prospektien ja asiakkaiden saattelu eteenpäin asiakkaan polulla
Markkinoinnin automaation keinovalikoima on muutakin kuin sähköpostia: sms, sovellusten lähettämät push-viestit, chatbotit ja sivustolla näkyvät tarjoukset osana automaatioita
Uutiskirje vs. automaatio – erot ja yhtäläisyydet
9.45–10.30 Markkinoinnin automaatio osana liiketoimintaasi
Järkevät tulostavoitteet ja mittarit: saat mitä seuraat joten valitse huolellisesti
Verkkokauppa-asiakkaan elinkaari markkinoijan näkökulmasta
Tärkeimmät strategiat: asiakashankinta vs. asiakaspito, inbound, verkkokaupan ja kivijalan kanta-asiakasohjelmat
Konkreettiset taktiikat joilla pääset ketterästi alkuun
10.30–11.30 Markkinoinnin automaation tehokas johtaminen
Asiakaspersoonat ja -polut asiakkaan näkökulman ymmärtämisessä
Arvokas sisältö vai houkuttelevat tarjoukset
RFM-matriisin hyödyntäminen ostajakannan aktivoinnissa
Miten löydät kannattavimmat automaatiomahdollisuudet – mikä on ajanhukkaa
11.30–12.30 Lounastauko
12.30–13.15 Asiakasdatan kerääminen ja hyödyntäminen
Sivustovierailijoiden ja kivijalasta ostavien tunnistaminen ja oman markkinointirekisterin kerääminen käytännössä
Markkinointiluvat ja GDPR eli miten suojaat selustasi
Transaktioviestit
Miten keräät tietoa prospekteistasi ja asiakkaistasi jotta voit viestiä tehokkaammin
Kuinka saat automaattisen viestinnän tuntumaan henkilökohtaiselta ja saat aikaan toimintaa
13.15–14.15 Käytännön esimerkkejä: 14 usein käytettyä automaatiota
Uutiskirjetilaajan tervetulokampanja
Hylätyn ostoskorin pelastuskampanja
Hylätyn selauksen pelastuskampanja
Tilausvahvistus
Lähetysilmoitus
Uuden asiakkaan tervetulokampanja
Oston jälkeinen hoito
Arvion pyytäminen
Jatko- ja ristiinmyyntikampanja
Syntymäpäivät ja merkkipäivät
Kanta-asiakkuusviestit
Passivoituneiden pelastuskampanja
Automatisoitu palautekysely
Sopimuksen uusiminen
14.15–14.30 Näin vertailet markkinoinnin automaatiojärjestelmiä
Tärkeimmät erot järjestelmien välillä
Milloin on syytä vaihtaa markkinoinnin automaatiojärjestelmää
14.30–14.45 Osaaminen ja yhteistyö kumppanien kanssa
Minkälaista osaamista markkinoinnin automaatio vaatii
Mikä on toimiva työnjako kumppanin kanssa
14.45–15.15 Yleisimmät ongelmat ja sudenkuopat
Yleisimmät ongelmat organisaation sisällä, sisällöntuotannossa ja teknologiavalinnoissa
Miten vältät sudenkuopat
15.15–15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia
IAB Koulutuskumppani: Hopkins
Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukoneoptimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.
IAB Finland koulutuspartnerit:
13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää