IAB Finland tutkii ohjelmallisen ostamisen nykytilaa ja trendejä Suomessa. Kyselyssä keskitymme disp...
Tuomme ihmiset ja yritykset yhteen edistämään digimarkkinan hyvinvointia.
Tilaa uutiskirjeArtikkeli Uutiset Webinaaritallenteet | 28.10.2025
LIVESTRIIMI: Tekoäly tuli taloon
Tekoäly ei ole enää vain trendisana – se on jo osa arkea, strategiaa ja tuloksellista markkinointia. Tekoäly muokkaa paitsi kuluttajakokemuksia ja markkinoinnin tehokkuutta, myös koko media- ja markkinointialan osaamistarpeita. Miten tekoäly sitten auttaa meitä käytännössä? Entä missä kulkee ihmisen ja koneen työnjako? Tässä seminaarissa käsitellään tekoälyä laajasti – strategisena ajurina, käytännön työkaluna ja median kehityksen moottorina.
lue lisääArtikkeli IABlogi KonversiO-Optimistit | 28.10.2025
IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet
Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.
lue lisääArtikkeli Webinaaritallenteet | 15.10.2025
Tallenne: IAB x TEADS - Industry Insider: Navigating the Fragmented CTV Landscape
Tapahtumassa Bastian Sarott, STA & CTV Business Lead at Teads, avaa CTV:n nykytilaa Suomen markkinassa ja jakaa konkreettisia vinkkejä siitä, miten brändit voivat hyödyntää sen koko potentiaalin.
lue lisääArtikkeli Webinaaritallenteet | 02.10.2025
Tallenne: Attention, please! - Huomio mainonnan vaikuttavuuden mittarina
Huomio on mainonnan perusta – ilman sitä ei synny vaikuttavuutta. IAB Finlandin Attention, please! -webinaarissa asiantuntijat avaavat, miksi huomio on noussut markkinoinnin keskeiseksi mittariksi ja miten sitä voidaan mitata, optimoida ja hyödyntää tehokkaammin.
lue lisääMainonnassa ei riitä, että mainos vain näkyy – tärkeämpää on, saako se attentionin, eli katseen ja h...
Mitä kuuluu Retail medialle Suomessa vuonna 2025? No, uusin ja nyt toista kertaa tehty tutkimusrapor...
