IAB Finland on ainutlaatuinen asiantuntijoiden yhteisö, joka kokoaa ihmiset ja yritykset vahvistamaa...
Tule mukaanKantar julkaisee yhteistyössä IAB Finlandin kanssa tiedotteen mediamainonnan määrästä kvartaaleittai...
Lue tuorein markkinakatsausMonipuolinen työryhmätoiminta on yksi IAB Finlandin tarjoamista merkittävistä jäseneduista. Osallist...
Tutustu työryhmiinArtikkeli IABlogi Uutiset | 04.12.2025
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisääArtikkeli Webinaaritallenteet | 27.11.2025
Tallenne: Digimainonnan tuloksellisuus - mistä se syntyy?
Mikä on avain tulokselliseen markkinointiin? Syntyykö tuloksellisuus yhdestä keinosta tai mittarista, vai kokonaisuudesta? Tule mukaan sukeltamaan digimainonnan ytimeen – siihen, mikä oikeasti tuottaa tuloksia. IAB Finlandin vuoden viimeinen seminaari kokoaa yhteen alan ajankohtaisimmat opit siitä, miten digimarkkinointi vaikuttaa. Inspiroiva aamupäivä tarjoaa käytännön esimerkkejä muun muassa Moomin Arabian ja Sanoman yhteistyöstä, tutkimuslähtöisiä näkökulmia tuloksellisuuden rakentamiseen ennen optimointia sekä syväsukelluksen psykologiaan.
lue lisääArtikkeli IABlogi KonversiO-Optimistit | 27.11.2025
IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?
Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.
lue lisääArtikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset | 20.11.2025
Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua
Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.
lue lisääIAB Podcast on IAB Finlandin tuottama podcast-kokonaisuus, joka tarjoaa kattavan katsauksen digitaal...
Kuuntele jaksojaIAB Finland tarjoaa kattavan valikoiman oppaita ja tutkimustuloksia, jotka on luotu alan johtavien a...
Tutustu oppaisiinTäältä löydät kattavan kokoelman webinaarien ja seminaarien tallenteita, jotka tarjoavat arvokasta t...
lue lisää